۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۶۴۱۴۹

انتقاد حجت الاسلام رفیعی از عدم پاسخگویی مسؤولان به مشکلات مردم

انتقاد حجت الاسلام رفیعی از عدم پاسخگویی مسؤولان به مشکلات مردم
استاد حوزه علمیه با انتقاد از عدم پاسخگویی مسؤولان در خصوص مشکلات گریبان گیر مردم، گفت: مسؤولان اگر راهکار ندارند، لااقل بگویند تا مردم تکلیف خودشان را بدانند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در مراسم عزاداری روز شهادت حضرت رقیه(س) که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به عوامل نزول بلا بر جامعه در کلام امام سجاد(ع)، گفت: اگر جامعه ای نسبت به افراد گرفتار در مشکلات، بیماری ها، فقر و ...توجه نکند، دچار بلا می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برداشتن بار از روی دوش مردم از کفاره گناهان بزرگ است، عنوان کرد: زکات حاکمیت و کسانی قدرت را به دست دارند، رسیدگی به انسان های رنج دیده است.

این کارشناس دینی اظهار داشت: بر اساس سخنان امام سجاد(ع) ترک یاری رسانی به مظلوم سبب نزول بلا در جامعه می شود؛ حضرت در دعای 38 صحیفه سجادیه پیرامون خود را به عذر خواهی از خداوند متعال در موارد یاری نرساندن به مظلومان دستور می دهد.

استاد حوزه علمیه بدترین نوع ظلم را ظلم مسؤولان حکومتی به مردم دانست و اظهار داشت: وضعیت امروز ارز و طلای کشور که سبب کاهش سرمایه مردم شده، ظلم و ناشی از بی برنامگی است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه مسؤولان باید فکری به حال اقتصاد، سرمایه ملی و مسکن کنند، ابراز کرد: چرا باید قیمت مسکن در طول چند سال 500 درصد رشد کند؟؛ نکته جالب این است که هیچ اقدامی برای رفع مشکلات نمی شود.

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی مسؤولان در خصوص مشکلات گریبان گیر مردم، گفت: چه کسی جوابگوی مشکل در خانه ماندن جوانان دم بخت است؟ مسؤولان اگر راهکار ندارند، لااقل بگویند تا مردم تکلیف خودشان را بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد: عده ای از مردم امروز از خط فقر خارج شده اند و اصلا خط فقر برای آن ها بی معناست؛ امیدواریم ظلم مسؤولان ناآگاهانه و غیر هدفمند باشد.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه متأسفانه تاریخ در مورد زندگانی حضرت معصومه و حضرت رقیه اهمال کرده و اطلاعات زیادی از این بزرگواران وجود ندارد، ابراز کرد: کراماتی که از مزار حضرت رقیه(س) ظاهر می شود، برای سندیت حرم ایشان کافی است.

این کارشناس دینی گفت: بحث سندیت حرم حضرت رقیه(س) از ضروریات دین نیست و نباید با اعتقادات مردم مخالفت کرد و اگر کسی هم در دقت علمی به نتیجه ای می رسد برای خود او حجت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد: برخی افکار در خصوص کنار گذاشتن برائت از مشرکین خطرناک و ناشی گری است که براساس آن باید سوره توبه را از قرآن حذف، رمی جمرات را تعطیل و برای شیطان طلب رحمت کنیم./1350/پ202/ق

ارسال نظرات