۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۶۶۴۳۱۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

عاقبت بخیری، تنها در مسیر ولایت الهی میسر است

عاقبت بخیری، تنها در مسیر ولایت الهی میسر است
استاد حوزه علمیه یکی از درس‌های مکتب عاشورا را عاقبت مداری دانست و گفت: عاقبت بخیری انسان تنها در مسیر ولایت الهی میسر است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه در برنامه ششم در مدرسه عاشورا که به همت نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، با بیان اینکه دفاع در هشت سال جنگ تحمیلی در راستای قیام عاشورا بود، گفت: بیش از 40 سال است که مردم مجاهد ایران با الگوگیری از عاشورا از اسلام و ارزش ها دفاع می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یکی از درس های مکتب عاشورا را عاقبت مداری دانست و عنوان کرد: عاقبت بخیری انسان تنها در مسیر ولایت الهی میسر است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسیر زندگی انسان از دنیا آغاز و تا بی نهایت آخرت تدوام پیدا دارد، اظهار داشت: خوبی و بدی در دنیا، نتیجه مستقیمی در آخرت دارد و هرکس نتیجه اعمال خود را خواهد دید.

این کارشناس دینی افزود: بر اساس فرازهای زیارت جامعه کبیره ولایت خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع) و ولی فقیه، صراط مستقیم است؛ اگر کسی در این مسیر باشد عاقبت بخیر می شود؛ اگر چه در برخی از عبادات کوتاهی کرده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری شاخصه اصلی عاقبت بخیری را رضایت از خداوند متعال دانست و ابراز کرد: رضایت از جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا از معامله با خداوند نشانه عاقبت بخیری آن هاست.

استاد حوزه علمیه علامت دیگر عاقبت به خیری را احساس هدایت و موفقیت دانست و گفت: هدف دشمنان از جنگ با امام حسین به ذلت کشاندن ایشان بود، در حالی که امام در قله عزت قرار گرفت.

این کارشناس دینی با تاکید بر اهمیت دعا برای ثابت قدم باقی ماندن در مسیر ولایت الهی، اظهار داشت: پیروی از دین خدا به معنای ثبات قدم در مسیر اهل بیت(ع) است./1350/پ202/ف

ارسال نظرات