۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۶۶۴۳۱۶
حجت الاسلام پروانه:

مطالعه وصیت نامه شهدا، مسیر زندگی انسان را تغییر می‌دهد

مطالعه وصیت نامه شهدا، مسیر زندگی انسان را تغییر می‌دهد
حجت الاسلام پروانه به تاکیدات امام راحل(ره) و رهبر انقلاب مبنی بر مطالعه وصیت نامه شهدا اشاره کرد و گفت: وصیت نامه شهدا می‌تواند مسیر زندگی انسان را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی پروانه مدیر جذب و ساماندهی حوزه نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه ششم در مدرسه عاشورا که به همت نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، معنویت را یکی از ویژگی های بارز رزمندگان در دفاع مقدس دانست و گفت: معنویاتی که از قیام کربلا و صدر اسلام نقل شده مانند مناجات با خدا، دعای کمیل، نماز شب، نماز جماعت در جبهه ها به وضوح دیده شد که کم نظیر است.

حجت الاسلام پروانه یکی از ویژگی جنگ تحمیلی را دفاعی بودن آن عنوان کرد و اظهار داشت: جنگ فی نفسه خوب نیست اما اگر خاک انسان مورد تعرض قرار بگیرد و جنگ تبدیل به دفاع و جهاد شود و زیبایی های فراوانی آفریده می شود.

مدیر جذب و ساماندهی حوزه نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت به استقامت بی نظیر رزمندگان و فرماندهان در نبرد با رژیم بعثی اشاره کرد و افزود: اگر با زبان هنر نشان داده شود که چه اتفاقاتی در عملیات های مختلف رخ داده، جانانه دفاع کردن رزمندگان برای همه مشخص خواهد شد.

وی شجاعت رزمندگان در سال های دفاع مقدس را یادآور شد و عنوان کرد: یک نمونه از فرماندهان شجاع دفاع مقدس، حاج قاسم سلیمانی است که با شجاعت خود زمینه را برای حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین با وجود خطر داعش فراهم کرد.

حجت الاسلام پروانه با اشاره به مدیریت جهادی فرماندهان دفاع مقدس، ابراز کرد: بر خلاف رویه مرسوم در دنیا فرماندهان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی ابتدا خودشان جلوتر از رزمندگان حرکت می کردند و سپس از رزمندگان می خواستند که به دنبال آنان بیایند.

مدیر جذب و ساماندهی حوزه نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت بزرگواری و مروت در حال قدرت را از دیگر ویژگی های رزمندگان دفاع مقدس دانست و افزود: رزمندگان ایرانی در برخورد با اسرا بعثی، هیچ‌گاه اصل مروت را کنار نگذاشتند و برخورد آن ها غیر قابل مقایسه با رژیم بعثی بود.

وی با اشاره بی اعتنایی رزمندگان اسلام نسبت به دنیا، به تاکیدات امام و رهبر انقلاب مبنی بر مطالعه وصیت نامه شهدا اشاره کرد و گفت: مطالعه وصیت نامه شهدا، می تواند مسیر زندگی انسان را تغییر دهد.

حجت الاسلام پروانه افزود: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس علاوه بر صدام، در مقابل دنیای استکبار ایستاد و بلوک شرق و غرب را به زانو درآورد./1350/پ202/ف

ارسال نظرات