۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۶۱۶۵۹
آیت الله ممدوحی مطرح کرد؛

مکتب عاشورا؛ احیاگر روحیه ظلم ستیزی در ملت‌ها

مکتب عاشورا؛ احیاگر روحیه ظلم ستیزی در ملت‌ها
عضو جامعه مدرسین یکی از شاخصه‌های اصلی قیام عاشورا را ظلم ستیزی و عدم پذیرش ستم دانست و گفت: روحیه ایستادگی ملت ایران در مقابل استکبار برگرفته از قیام امام حسین(ع) است.

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با مقایسه افراد حاضر در لشکر امام حسین(ع) و یزید در روز عاشورا، عنوان کرد: افراد تربیت یافته در این دو مکتب مختلف، هیچ نقطه اشتراکی با یکدیگر ندارند؛ گروهی از انسانیت خارج شده و در مقابل یاران امام حسین (ع) تمامی مراتب انسانیت را طی کرده بودند.

آیت الله ممدوحی یکی از شاخصه‌های اصلی قیام عاشورا را ظلم ستیزی و عدم پذیرش ستم دانست و گفت: رسالت امروز مردم ما در مبارزه با استکبار همان رسالت شهیدان کربلا و رزمندگان دفاع مقدس است که با جان های خود در این راه جهاد کردند.

وی با بیان اینکه روحیه ایستادگی ملت ایران در مقابل استکبار جهانی برگرفته از قیام امام حسین(ع) و یاران ایشان است، اظهار داشت: هیچ مکتبی به اندازه مکتب عاشورا نمی‌تواند، روحیه مبارزه با ظلم را در برای سرنگون کردن رژیم های استکباری در ملت ها و جوانان ایجاد کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که رفاه طلبی خواص و ارتجاع از انقلاب پیامبر(ص) یکی از عوامل شکل گیری حادثه کربلا بود، ابراز کرد: یکی از آفات جامعه برخوردار از رفاه، غفلت از اررزش های اسلامی و انسانی است که باید نسبت به از بین بردن این آفت در جامعه خود هوشیار و بیدار باشیم.

آیت الله ممدوحی یکی از ویژگی‌های بارز قیام‌عاشورا اقدام و عمل در راه حق دانست و افزود: نمی‌توان از روز عاشورا درس مذاکره گرفت بلکه آنچه از سخنان امام حسین(ع) متبلور است اتمام حجت و جنگ با دشمن در صورت عدم پذیرش حق است./1350/ت302/ق

ارسال نظرات