۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۶۴۳۸۱

توافق گروه های فلسطینی برای دستیابی به رهبری واحد

توافق گروه های فلسطینی برای دستیابی به رهبری واحد
دبیرکل کمیته مرکزی فتح اعلام کرد گروه‌های فلسطینی به توافقی درباره برگزاری انتخابات بر اساس حجم متناسب تعداد نمایندگان و بازه زمانی کمتر از ۶ ماه دست یافته‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ‏جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی فتح، از دستیابی گروه‌های فلسطینی به توافق در خصوص سازوکار برگزاری انتخابات در فلسطین خبر داد.

جنبش‌های فتح و حماس درباره دیدگاهی توافق کردند که بر اساس آن گفتگو‌های ملی فراگیر با مشارکت گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی انجام خواهد گرفت. در بیانیه مشترک این دو گروه که پس از پایان گفتگوهایشان در شهر استانبول انجام شد، دو طرف تاکید کردند اعلام رسمی این گفتگو‌ها در نشست جدید دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی بزودی یعنی تا اول اکتبر اعلام خواهد شد.

الرجوب در این خصوص اعلام کرد: به توافقی شفاف در خصوص برگزاری انتخابات بر اساس حجم متناسب تعداد نمایندگان و بازه زمانی به هم پیوسته کمتر از شش ماه دست یافته‌ایم.

او افزود: در خصوص سازوکار ایجاد شراکت ملی از طریق برگزاری انتخابات بر اساس نمایندگی متناسب که از انتخابات مجلس قانونگذاری شروع می‌شود و پس از آن به انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و دیگر انتخابات ختم خواهد شد‎، به توافق و دیدگاهی روشن رسیدیم.

اسماعیل رضوان از مقامات حماس نیز تاکید کرد نشست استانبول تکمیل کننده نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در بیروت بود.
 
او گفت: در خصوص دستیابی به رهبری ملی واحد برای مقابله با طرح معامله قرن و عادی‌سازی روابط به توافق دست یافته‌ایم و این امر نیازمند سازوکاری است که در دیدار آینده یعنی تا اول اکتبر صورت خواهد گرفت.
ارسال نظرات