۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۶۶۴۴۷۵
نخست وزیر مغرب:

بدون تشکیل کشور فلسطین، هیچ صلح عادلانه و دائمی در منطقه وجود ندارد

بدون تشکیل کشور فلسطین، هیچ صلح عادلانه و دائمی در منطقه وجود ندارد
نخست وزیر مغرب با تأکید بر ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطین، تأکید کرد که «رباط» قاطعانه مخالف تمامی اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین است.
به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، «سعد الدین العثمانی» نخست وزیر مغرب تأکید کرد «شکست در حل و فصل مسئله فلسطین و آغاز مجدد فرآیند صلح در خاورمیانه مایه نگرانی عمیق پادشاهی مغرب است».

خبرگزاری آناتولی به نقل از العثمانی گزارش داد: «بدون اینکه ملت فلسطین بتواند به حق قانونی خود در تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف دست پیدا کند، هیچ صلح عادلانه و دائمی [در خاورمیانه] صورت نخواهد گرفت».

وی تأکید کرد که مغرب قاطعانه مخالف تمامی اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین است؛ چه در کرانه باختری یا شهر قدس.

این مسئول مغربی با بیان اینکه این اقدامات، باعث افزایش تنش و بی‌ثباتی در منطقه خواهد شد، خاطر نشان کرد، باید وضعیت تاریخی شهر قدس حفظ شود؛ زیرا میراث مشترک انسانیت و نماد همزیستی بین پیروان ادیان توحیدی است.

در همین ارتباط، یک منبع دیپلماتیک مغرب تأکید کرد که اخبار مربوط به افتتاح خط هوایی مستقیم بین مغرب و اسرائیل صحت ندارد.

رسانه‌های صهیونیستی در ادامه تبلیغات برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی به نقل از یک منبع مدعی شده بودند که بزودی این رژیم و مغرب افتتاح خط هوایی مستقیم بین دو طرف را به عنوان گام بعدی در راستای عادی‌سازی روابط تل‌آویو و کشورهای عربی اعلام خواهند کرد.

امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر جاری توافق عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را امضا کردند؛ اقدامی که خشم گروههای فلسطین و ملل مسلمان را به همراه داشت و از آن تحت عنوان خیانت به مسئله فلسطین یاد شد./د102/ق
ارسال نظرات