۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۶۴۴۷۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد؛

دفاع مقدس؛ مظهر اقتدار و دین‌مداری ملت ایران

دفاع مقدس؛ مظهر اقتدار و دین‌مداری ملت ایران
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: حادثه عظیم دفاع مقدس، هم مظهر اقتدار، هم مظهر ایثار و فداکاری، هم مظهر شجاعت و هم مظهر حمایت از دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه استان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: حادثه عظیم دفاع مقدس، هم مظهر اقتدار، هم مظهر ایثار و فداکاری، هم مظهر شجاعت و هم مظهر حمایت از دین است.

وی افزود: تاریخ هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای بسیار بزرگ از معارف اسلامی است که در خاطرات شهدا، ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس متبلور شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی به دو نوع روایت از دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: روایت اول از دفاع مقدس این است که دیکتاتوری به نام صدام، می‌خواست از فرصت ایجاد شده به خاطر شرایط ابتدای انقلاب اسلامی و تزلزلی که در حاکمیت و نیروهای نظامی کشور عزیز ما اتفاق افتاده بود، استفاده کند و به خاک عزیز ما تجاوز نماید اما مردم فداکار و ایثارگر ما به مدد رهبری حضرت امام (ره) قهرمانانه در برابر این تجاوز مقاومت کردند و اجازه تسلط به حتی یک وجب از خاک وطن را به دشمن ندادند.

وی اظهار داشت: این روایت اگرچه روایت افتخارآمیزی از دفاع مقدس است اما روایت کامل و دقیقی نیست و برای اینکه به یک روایت دقیق از دفاع مقدس و تحلیل درستی از مسئله دست پیدا کنیم، باید به چند قدم قبل و شکل‌گیری نظام اسلامی برگردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: بعد از رنسانس و انقلاب صنعتی که در اروپا شکل گرفته بود و دعوایی که بین انسان و خدا در مدیریت جهان شکل گرفته بود، عده‌ای علناً می‌گفتند خدا در مدیریت جهان هیچ‌کاره است و ما خدا را کنار گذاشتیم و انسان خودش می‌خواهد جهان را اداره کند و لذا با سرعت به سمت مادیات در حرکت بودند و اگرچه در آن زمان جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود اما وجه مشترک هر دو قطب حرکت به سمت مادیت و نفی خدا بود.

وی اضافه کرد: در دل چنین اتفاقاتی و در منطقه‌ای از عالَم که دشمنان خدا فکرش را نمی‌کردند و در زمانی که هیچ توقعی نداشتند، انقلابی ظهور می‌کند که هر دو قطب شرق و غرب را کنار می‌زند و با شعار نه شرقی، نه غربی داعیه‌دار این است که ولایت و تدبیر این عالم باید بر اساس تعالیم الهی باشد و باید خدا و دستورات خدا بر عالم حکم‌فرما باشد. انقلابی که به دنبال زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: استکبار جهانی به‌درستی متوجه این قضیه شده بود لذا تمام تلاشش را به کار برد که حکومت پهلوی ساقط نشود، اما خوشبختانه این اتفاق افتاد و نظام اسلامی شکل گرفت و اکنون هم بیش از چهار دهه است با عزت و اقتدار به راه پرافتخار خود ادامه می‌دهد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات