۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۶۴۵۰۲
در مدرسه علمیه مروی؛

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله اصطهباناتی برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله اصطهباناتی برگزار شد
تهران - مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله اصطهباناتی و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه علمیه مروی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله اصطهباناتی و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با حضور علما، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه مروی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، پس از قرائت قرآن، فاتحه و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(ع)، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی طهرانی به ایراد سخنرانی پرداخت و مرحوم آیت‌الله اصطهباناتی و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شهریاری را از اساتید با اخلاق، مومن و انقلابی تهران معرفی کرد.

یادآور می شود آیت الله محمدباقر تحریری در پیامی جداگانه رحلت این دو استاد برجسته حوزه علمیه مروی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

درگذشت عالم فاضل حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدرضا شهریاری (رضوان الله تعالی علیه) را به خانواده گرامی و همه ارادتمندان و شاگردان و مستفیدان از این استاد متخلق، پرتلاش و دلسوز تسلیت عرض می کنم.

ایشان عالم وارسته ای بودند که سالیان سال اندوخته های علمی و عملی خود را در طبق اخلاص نهاده و با بذل عنایت تمام و سعی و تلاش فراوان در مسیر تربیت طلاب و مبلغین علوم و معارف اسلامی به مجاهدت پرداختند.

از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت الهی و علو درجات و برای بازماندگان از خانواده، دوستان و شاگردانش صبر جزیل مسئلت دارم.

خدایش بیامرزد و او را در بهشت برین در جوار انبیاء و اولیاء و علما و صلحا جای دهد.

محمد باقر تحریری

تولیت حوزه علمیه فخریه مروی

همچنین در پیام دیگر؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

با نهایت تاسف و تاثر اطلاع یافتیم که عالم فقیه و مجاهد نستوه استاد معظم و معزز حضرت آیت الله حاج شیخ محمد حسن اصطهباناتی (رضوان الله تعالی علیه) که عمری را در تهذیب نفس، تحصیل علم و تقوا و مجاهدت در تربیت طلاب علوم و معارف ناب اسلامی سپری نموده بود شب جمعه مصادف با ۰۶ صفر المظفر ۱۴۴۲ دار فانی را وداع گفته و همه اساتید، ارادتمندان و شاگردان خود را داغدار نموده است.

این ضایعه عظیم را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خانواده محترم، دوستان و ارادتمندان از اساتید و طلاب عزیز تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای روح آن مرحوم رحمت و مغفرت الهی و علو درجات مسئلت دارم.

خداوند چشم او را به نور زیارت مولایش اباعبدالله الحسین (علیه السلام) روشن بگرداند و او را در اعلی علیین قرین و همنشین ائمه اطهار علیهم السلام قرار دهد.

محمد باقر تحریری

تولیت حوزه علمیه مروی

/813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات