۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۶۴۶۰۸
آیت الله مجتهدشبستری مطرح کرد؛

مراحل انجام توبه در کلام امیرمؤمنان

مراحل انجام توبه در کلام امیرمؤمنان
تهران - آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه انجام توبه چهار مرحله دارد، گفت: توبه نصوح بازگشت به سوی خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج که در مدرسه علمیه ایروانی برگزار شد، گفت: طبق صریح روایات؛ خداوند متعال به توبه بنده اش خوشنودتر است از پدری که بعد از مدتها صاحب فرزند شده، گم کرده ای که گمشده خود را یافته و تشنه ای که به آب رسیده است.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی با اشاره به اینکه انسان بعد از اینکه خطا و گناهی انحام داد باید به سرعت توبه کند، عنوان کرد: خداوند متعال دوست دارد وقتی بنده ای گرفتار معصیتی شد به سرعت توبه کرده و آن گناه را جبران کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به کلام امیرمؤمنان علی(ع) مبنی بر اینکه توبه مراحل و مراتبی دارد، اظهار داشت: حضرت می فرمایند توبه بر چهار پایه استوار است نخستین مرحله اظهار پشیمانی قلبی است؛ آدمی باید از همه گناهان خود پشیمان باشد تا بتواند توبه کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دیگر مرحله بیان لسانی و با ذکر استغفرالله همراه است، آدمی بعد از پشیمانی قلبی باید ندامت خود را در پیشگاه پروردگار بیان کند و دیگر مراحل توبه شامل انجام وظایف شرعی با اعضا و جوارح و عدم بازگشت به آن گناه است.

آیت الله مجتهدشبستری با تاکید بر اینکه انسان با اراده‌ای راسخ باید توبه نصوح داشته باشد، خاطرنشان کرد: انسان توبه کننده هرگز نباید به معصیت هایی که در گذشته انجام داده است برگردد؛ شکستن مدام توبه نوعی به استهزاء گرفتن خداوند متعال است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات