۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۶۴۶۱۹
آیت الله ری شهری مطرح کرد؛

فوز عظیم؛ معامله ای بین انسان و خدا

فوز عظیم؛ معامله ای بین انسان و خدا
تهران - آیت الله ری شهری فوز عظیم را معامله ای بین خداوند متعال و انسان دانست و گفت: کامیابی در قیامت فوز عظیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: در فرازی از دعای شریف مکارم الاخلاق از خداوند متعال کامیابی روز قیامت را درخواست می کنیم.

وی با استناد به آیات الهی، عنوان کرد: در قرآن کریم کامیابی به دو صورت دنیوی و اخروی ذکر شده است فرق این دو آن است که کامیابی دنیوی حقیقی نبوده در حالی که کامیابی قیامت حقیقی و ابدی خواهد بود.

آیت الله ری شهری مقصود از فوز عظیم را کامیابی در قیامت مطرح و عنوان کرد: انسان اگر در قیامت جایگاه خوبی داشته باشد هر چه بخواهد در اختیار او می گذارند علاوه بر آن خداوند متعال می فرماید ما به آنان لقاء الله عنایت می کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند متعال با مومنان معامله کرده است، اظهار داشت: در این معامله مومنان جان و مال خودشان را در راه رضای الهی تقدیم می کنند و در مقابل، پروردگار آنان را در بهشت جای می دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: قرآن کریم می فرماید: آنان هم می کشند و هم کشته می شوند و هنگام شهادت به آنان بشارت بهشت داده می شود و این بزرگ ترین کامیابی یعنی فوز عظیم است.

وی گرفتار نشدن در روز قیامت را فوز عظیم بیان و عنوان کرد: خداوند متعال خودش برای مومنان دعا می کند و کسی این را باور دارد که مومن باشد./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات