۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۶۴۶۲۴
شمخانی مطرح کرد؛

حمایت از مرجعیت در عراق؛ سیاست دائمی و غیرقابل تغییر ایران

حمایت از مرجعیت در عراق؛ سیاست دائمی و غیرقابل تغییر ایران
دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدارش با فؤاد حسین تاکید کرد: که حفظ ثبات و امنیت پایدار در این کشور سیاست دائمی و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، على شمخانى دبيركل شوراى عالى امنيت ملى در ديدار خود با فؤاد حسين وزير امور خارجه عراق تصريح كرد: توانايى و امكانات ايجاد ثبات در منطقه را مى توان در سايه گفت‌وگو و همكارى هاى منطقه اى و بدون دخالت هاى خارج از منطقه، اجرايى كرد.

وی خاطرنشان کرد: ضرورى است كه همكارى هاى اجتماعى بين دو كشور بيشتر شود و دولت عراق بايد جنايت ترور پَستى را كه آمريكا عليه شهيدان سليمانى و ابومهدى المهندس را انجام داد، در محافل بين المللى پيگيرى كند.

علی شمخانی گفت: خروج از عراق و منطقه كمترين مجازاتى است كه بايد در حق افرادى كه پشت اين جنايت ايستاده اند، اتخاذ شود. توافق ها بين بغداد و تهران استراژيك است و ضرورى است كه سطح روابط بين دو كشور تقويت يابد تا نمونه اى براى همگان باشد.
 
در همین زمینه حمد الصحاف سخنگوى وزارت خارجه عراق در خصوص جزئياتى از سفر اخير فؤاد حسين به ايران گفت: وزير خارجه عراق پيامى شفاهى از نخست وزير عراق مصطفى الكاظمى به ریيس جمهور ايران حسن روحانى رسانده است.

حمد صحاف بیان کرد: اين پيام شفاهى با محوريت تحولات اوضاع منطقه و مراجعه و بازبينى درخصوص مهم ترين احتمالات حول آن و نيز انعكاس ها و بازتاب هاى اين احتمالات بوده است.

وی بیان کرد: وزير خارجه عراق در تهران در خصوص مهم ترين موضوعات بر زمين مانده بحث و گفت‌وگو كرد و وزير خارجه عراق در اين سفر از ديدگاه هاى دولت عراق در قبال چالش هاى موجود پرده برداشته است./ت301/ف

ارسال نظرات