۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۶۴۷۰۶
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان:

سفر به عراق برای پیاده روی اربعین قطعا امکان ندارد

سفر به عراق برای پیاده روی اربعین قطعا امکان ندارد
اصفهان - شیخی گفت: برای سفر به کربلا که به طور قطع کشور عراق ویزایی صادر نخواهد کرد و کشور ما نیز اجازه سفر به مناسبت اربعین را نخواهد داد.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه اگر برخی مسؤولان یا حتی افرادی در داخل دولت عکس العمل‌هایی در خصوص مقابله جدی‌تر با شیوع کرونا و رسیدگی به مسائل پیرامون ان دارند به علت ورود جدی مجلس به مسائل مختلف این عرصه است، گفت: در هفته های اخیر چندین جلسه ویژه برای بحث رسیدگی به سرنوشت یک میلیارد یورو در کمیسیون بهداشت و درمان برگزار شده است.

تناقض در آمار دستگاه ها پیرامون یک میلیارد یورو برداشت شده از صندوق توسعه ملی

وی در ادامه افزود: به صورت اختصاصی به این موضوع پرداخته شده است تا سازمان برنامه و بودجه پاسخگو باشد که یک میلیارد یورویی که از صندوق توسعه ملی برداشت شده و بنابر گفته وزیر بهداشت حدود 30 درصد آن به دست وزارت رسیده است، چه سرنوشتی پیدا کرده و قرار است مابقی آن چه زمانی به دست وزارت بهداشت و درمان برسد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری مستمر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای مشخص شدن سرنوشت یک میلیارد یورو برداشت شده از صندوق توسعه ملی، تصریح کرد: تمام عوامل مرتبط با این موضوع از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و درمان، دیوان محاسبات و خزانه کل کشور همگی حضور داشتند و آمار و ارقامی ارائه دادند که باهم همخوانی نداشت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بحث‌های مختلفی به این مسأله ورود داده شده است اما مسأله اینجا است که شاهد عدم همخوانی آمار و ارقام ارائه شده در این خصوص هستیم و هر سازمان و نهاد و مسؤولی یک نوع آماری ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: بنابر این شده است که گزارشات هر دستگاهی به صورت مستقل و مکتوب ارائه شود و در مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان این موضوع به دقت بررسی خواهد شد و اولویت و مسأله اساسی برای ما این است که این مبلغ هرچه سریعتر به مقصد اصلی خود رسیده و پرداخت شود.

سلامت مردم خط قرمز کمیسیون بهداشت و درمان است

شیخی سلامت مردم را مهمترین مسأله و خط قرمز کمیسیون بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: چندین بار به ستاد ملی کرونا نامه ارسال شده است تا دو یا سه نفر از نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان در ستاد ملی کرونا حضور داشته باشند تا به عنوان افراد کارشناس متخصص و نمایندگان مردم و کسانی که از نزدیک با مردم در ارتباط هستند در این کمیسیون حاضر باشند اما علیرغم موافقت ستاد ملی کرونا هنوز این اتفاق رخ نداده است و این موضوع از گلایه‌هایی است که مجلس از ستاد ملی کرونا دارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیرامون تصمیمات ستاد کرونا استان اصفهان اظهار کرد: آنچه که به من گزارش شده است این است که بنابر عملیاتی شدن هرچه سریعتر تصمیمات بوده است و حتی مسأله تعطیلات مطرح شده است، بعضا هم بنا نبوده که منتظر جواب نامه از سمت ستاد ملی کرونا باشند.

وی در ادامه افزود: تصمیمات استانی نیازمند توافق افراد در ستاد مبارزه با کرونا استان است و بنده به صورت جدی پیگیر و ناظر بر تصمیمات استان اصفهان هستم، متأسفانه برخی مواقع اجماع بر تصمیمات در استان صورت نمی گیرد و این موضوع موجب قطعی نشدن تصمیمات در استان اصفهان شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی بیشتر و بهتر به مردم پیرامون خطرات موجود در خصوص شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: مردم ما نیازی به جریمه برای رعایت دستورات بهداشتی ندارند بلکه با آگاهی دادن و بعضا، تعطیلی برخی مشاغل و ادارات مردم به درستی بحرانی بودن شرایط را درک خواهند کرد.

اصفهان در وضعیت نامطلوبی از نظر شیوع کرونا است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه اصفهان در شرایط نامطلوبی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است، اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر نهادها و افراد تصمیم‌گیر در ستاد کرونا استان اصفهان به اجماع و وفاق در تصمیم گیری برای استان برسند و بنده به عنوان نماینده مردم در خصوص این مسائل به صورت مستمر پیگیر تصمیمات ستاد استان بوده و نظارت های لازم در این خصوص از سوی نمایندگان صورت می‌گیرد.

وی به مسأله پرداخت مطالبات کادر درمان درگیر مبارزه با بیماری کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اشاره کرد و گفت: گزارشی درخصوص اعتبار اختصاص یافته در بحث مبارزه با کرونا به دانشگاه را خواستم و منتظر گزارش وزادتخانه هم هستیم. باید به درستی شفافیت لازم در خصوص پرداخت مطالبات کادر درمان از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صورت بگیرد و این حق مردم است که بدانند دریافتی‌هایی که در این خصوص صورت گرفته در کجا و به چه صورت هزینه شده است.

سفر به عراق برای اربعین امکان ندارد

نماینده مردم اصفهان پیرامون برگزاری راهپیمایی اربعین و مراسمات پیاده روی اربعین در داخل کشور، تصریح کرد: این موضوع در ستاد ملی و ستادهای استانی بررسی شده است و تا جایی که بنده اطلاع دارم محدودیت‌ها و برنامه ها و تدابیر لازم در این خصوص صورت گرفته است.

شیخی ادامه داد: برای سفر به کربلا که به طور قطع کشور عراق ویزایی صادر نخواهد کرد و کشور ما نیز اجازه سفر به مناسبت اربعین را نخواهد داد، در موج سوم کرونا با خطرات بسیاری مواجه هستیم به ویژه اینکه کرونا رفتارهای ناشناخته‌ای دارد و باید مراقبت جدی در این خصوص داشته باشیم و نیازمند همراهی همه مردم و مسؤولان در این زمینه هستیم و مجلس نظارت جدی و ویژه‌ای بر تصمیمات ستاد ملی و ستادهای استانی مبارزه با کرونا دارد./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات