۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۶۴۷۸۱
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آیت‌الله تسخیری بهترین الگوی تبلیغی برای مبلغان است

آیت‌الله تسخیری بهترین الگوی تبلیغی برای مبلغان است
تهران - حسینی به نقش آیت‌الله تسخیری در طراحی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: آن مرحوم بهترین الگوی تبلیغی برای مبلغان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست بین‌المللی «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری» که هم‌زمان با چهلمین روز رحلت آن مرحوم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: آیت‌الله تسخیری عالمی ربانی، مجتهد، متفکر و صاحب‌نظر در علوم اسلامی و مباحث فرهنگی بود.

وی بابیان اینکه آن مرحوم اشراف کامل به مباحث دینی داشت، ادامه داد: از جهت تهذیب نفس و سجایای اخلاقی ویژگی‌های برجسته‌ای داشت، بی‌ادعا و بی‌هیاهو بدون هیچ منتی فقط خدمت می‌کرد.

حسینی به نقش آیت‌الله تسخیری در طراحی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه بین‌الملل اشاره و عنوان کرد: آن مرحوم از ابتدای انقلاب اسلامی مشغول خدمت بود و از هیچ تلاشی در پیشبرد اهداف انقلاب و نشر معارف اسلامی فروگذاری نکرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه آیت‌الله تسخیری مدیری در تراز انقلاب اسلامی بود، گفت: آن مرحوم با زبانی فصیح و بلیغ می‌توانست به‌راحتی دیگران را متقاعد کند؛ در اقصی نقاط جهان از مفتیان الازهر گرفته تا رهبران واتیکان به آن مرحوم احترام می‌گذاشتند.

وی بابیان اینکه جاذبه آیت‌الله تسخیری در اوج بود، گفت: آن مرحوم مدافع مبانی اسلام بود در آن زمان که برخی اتهامات و ابهاماتی را به اسلام وارد می‌کردند. تألیفات آیت‌الله تسخیری بیانگر آن است که آن مرحوم اعتقادات قوی به‌نظام سیاسی اسلام دارد.

حسینی ادامه داد: بیش از 50 اثر و صدها مقاله از آیت‌الله تسخیری به یادگار مانده است که محتوای آن همگی مربوط به مسائل روز می‌شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آیت‌الله تسخیری یک امت بود که اسلام را در اقصی نقاط جهان معرفی می‌کرد؛ آن مرحوم بهترین الگوی تبلیغی مبلغان به شمار می‌رود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات