۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۶۴۷۶۷
صالحی:

آیت‌الله تسخیری زبان گویای اسلام و تشیع بود

آیت‌الله تسخیری زبان گویای اسلام و تشیع بود
تهران - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری زبان گویای اسلام و تشیع بود، گفت: آن مرحوم به تنهایی یک امت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست بین‌المللی «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری» که هم‌زمان با چهلمین روز رحلت آن مرحوم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: آیت‌الله تسخیری علاوه بر تسلط و اشراف کامل بر دانش‌های گوناگون اسلامی، اجتماعی و سیاسی جهان اسلام معتقد به گفتگو بود.

وی افزود: در محافل بین‌المللی مخاطبان به‌راحتی به شخصیت علمی و خبره آن مرحوم پی می‌بردند و شخصیت فرهیخته او بر کسی پنهان نبود. حتی در حوزه واژگان سازی و ترکیب‌سازی جمله زبان دست برتر داشت به‌گونه‌ای که سبب اعجاب زبان‌دانان و ادیبان می‌شد.

صالحی بابیان اینکه آیت‌الله تسخیری شخصیتی گفتگو محور بود که هرگز از گفتگو خسته نمی‌شد، عنوان کرد: سجایای اخلاقی آیت‌الله تسخیری سبب شده بود آن مرحوم به شخصیتی ممتاز و متمایز در جهان اسلام تبدیل شود به حدی که رهبر انقلاب فرمودند: آیت‌الله تسخیری زبان گویای اسلام و تشیع بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه مرحوم آیت‌الله تسخیری به‌تنهایی یک امت بود، اظهار داشت: آن مرحوم از شخصیت‌های قرآنی قابل‌توجه جهان اسلام محسوب می‌شد و با این کتاب مقدس بسیار مأنوس بود.

وی آیت‌الله تسخیری را شخصیتی تقریب گرا و وحدت گرا خواند و گفت: آن مرحوم توحید تقریب و وحدت را از اهداف تعالی وحیانی می‌دانست برای همین با نگاه منظومه گرا به دین به دنبال تقریب و وحدت بود.

صالحی بابیان اینکه تقریب گرایی او بر چهارفصل استوار بود، خاطرنشان کرد: آن چهارفصل شامل یافتن مشترکات امت اسلامی، توسعه مشترکات جاری و آینده، چگونگی استفاده از این مشترکات به‌منظور رفع اختلافات و درنهایت رسیدن به وحدت است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات