۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۶۴۷۴۳
حداد عادل مطرح کرد؛

نقش تأثیرگذار آیت الله تسخیری در جبهه مقابله با تحریف انقلاب

نقش تأثیرگذار آیت الله تسخیری در جبهه مقابله با تحریف انقلاب
تهران - رییس بنیاد سعدی با بیان اینکه آیت الله تسخیری حلقه وصل بین ایران با سایر کشورهای اسلامی بود، گفت: آن مرحوم افسری لایق در جبهه مقابله با تحریف انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامرضا حداد عادل رییس بنیاد سعدی، پیش از ظهر امروز در نشست بین‌المللی «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری» که هم‌زمان با چهلمین روز رحلت آن مرحوم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: مردم در این دنیا به دو صورت زندگی می کنند و این تفاوت بعد از وفات انسان‌ها مشخص می‌شود.

وی افزود: عده ای بعد از مرگشان اتفاقی رخ نمی دهد و تاسف و تاثری به جای نمی ماند اما گروه اندکی از مردم هستند که جامعه بعد از مرگشان دچار تاسف و تاثر می شود؛ آیت الله تسخیری چنین بود.

حداد عادل با بیان اینکه آیت الله تسخیری نقش بی بدیلی در انقلاب اسلامی ایفا کرد، گفت: دشمنان از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تلاش می کردند تا انقلاب را تحریف کنند و چهره انقلاب را در جهان زشت جلوه دهند.

رییس بنیاد سعدی ادامه داد: از این رو تمام رسانه های استکباری و رژیم صهیونیستی همواره از معرفی انقلاب اسلامی در جهان جلوگیری و با جنگ رسانه ای و فکری انقلاب اسلامی را تحریف می کردند و آیت الله تسخیری به عنوان افسری لایق در برابر این جبهه ایستاد و با تحریف دشمنان به مبارزه پرداخت.

وی در ادامه بیان داشت: آیت الله تسخیری در این کارزار مجهز به چهار ابزار بود، آن مرحوم کاملا همانند زبان فارسی به زبان روز عربی تسلط داشت؛ آن مرحوم درس خوانده حوزه علمیه و دانشگاه نجف بود و در گفتگو با کشورهای عربی اصلا مشکلی نداشت.

حداد عادل علم اسلامی را از دیگر ابزارهای آیت الله تسخیری در دفاع از اسلام و انقلاب بیان و عنوان کرد: مرحوم آیت الله تسخیری فقیه بود و همانند علما و اساتید برجسته به معارف و علوم اسلامی تسلط و اشراف کامل داشت و به راحتی می توانست مستدل از اسلام و انقلاب دفاع کند.

رییس بنیاد سعدی در ادامه با بیان اینکه آیت الله تسخیری به اسلام، قرآن، انقلاب و رهبر معظم انقلاب ایمان قلبی داشت، گفت: مرحوم آیت الله تسخیری مجهز به اخلاق گفتگو بود، آن مرحوم به مخالفان احترام می گذاشت و سخنان آنان را می شنید و فضای گفتگو را فضای برادری و دوستانه می ساخت برای همین آن مرحوم حلقه وصل جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای اسلامی بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیت الله تسخیری علاوه بر فعالیت های علمی و دینی که داشت قدرت مدیریت و اجرا را نیز داشت آن مرحوم به راحتی سمینار های علمی را مدیریت و هدایت می کرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات