۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۶۴۷۸۹
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان خبر داد؛

۱۹ مدرسه علمیه، تحت پوشش مرکز خدمات حوزه علمیه منطقه کاشان

۱۹ مدرسه علمیه، تحت پوشش مرکز خدمات حوزه علمیه منطقه کاشان
اصفهان - حجت الاسلام یوسفی گفت: ۱۹ مدرسه علمیه خواهران و برادران کاشان، نطنز، قمصر، برزک و نراق تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان قرار دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام میثم یوسفی پیش از ظهر امروز در دیدار فرماندار کاشان، گفت: استان اصفهان تنها استانی است که ۲ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در آن فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه کاشان جزء شهرستان‌هایی است که برخوردار از مرکز خدمات جامع اختصاصی است، افزود: استان اصفهان تنها استانی است که ۲ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در آن فعالیت دارد.

به گفته وی ۱۹ مدرسه علمیه خواهران و برادران کاشان، نطنز، قمصر، برزک و نراق تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان قرار دارد.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه از ۱۹ مدرسه علمیه تحت پوشش این مرکز ۱۳ مدرسه علمیه برادران و ۶ مدرسه علمیه خواهران است، گفت: از ۱۳ مدرسه علمیه براداران ۸ مدرسه در شهرستان کاشان و ۵ مدرسه در شهرستان‌های تابعه کاشان است و از ۶ مدرسه علمیه خواهران نیز ۳ مدرسه در کاشان و ۳ مدرسه دیگر در شهرستان‌های تابعه کاشان هستند.

به گفته وی ۵ هزار و ۷۲۹ طلبه در مدارس علمیه کاشان و شهرستان‌های تابعه آن هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ طلبه فعال و یک هزار و ۹۳۲ طلبه غیر فعال هستند.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه طلاب در مدارس علمیه مراکز استان‌ها تا سطح چهار تحصیل می‌کنند، یادآور شد: مدارس علمیه کاشان نیز تا پیش از این تا سه سطح آموزش داشتند، اما مجوز آموزش سطح چهار نیز برای مدارس علمیه کاشان دریافت شده است.

وی در ادامه از ارائه ۷۴ نوع خدمت آموزشی به طلاب و خانواده‌های آن‌ها خبر داد و افزود: این خدمات در حوزه‌های اشتغالزایی، رفاهی و تفریحی و زیارتی و سلامت است.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان همچنین تعداد مساجد منطقه کاشان را ۷۰۰ باب اعلام کرد و با اشاره به اینکه از این تعداد ۵۸۰ مسجد فعال هستند، گفت: از ۷۰۰ مسجد در منطقه کاشان، ۲۶۰ مسجد در شهر و ۳۴۰ مسجد در روستا‌ها است.

علی‌اکبر مرتضایی فرماندار کاشان نیز در این دیدار ابراز کرد: کاری که برای خانواده‌های طلاب منطقه کاشان شده، می‌تواند الگویی برای سایر مدیران در برنامه‌ریزی باشد.

وی افزود: طلاب جزء اقشار کم برخوردار و مظلوم جامعه هستند و ارائه خدمت و ایجاد نشاط و امید به آن‌ها با وجود فشار‌ها و محدودیت‌هایی که به واسطه جایگاه و اعتقادات شان می باشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار کاشان با اشاره به خدمات ارائه شده آموزشی و تفریحی به خانواده‌های طلاب، گفت: با وجود بضاعت اندک و خدماتی که در حد بضاعت انجام شده است بیانگر این است که باید توجه بیشتری به طلاب شود.

لازم به ذکراست، فرمان تشکیل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان در سال ۱۳۷۰ از سوی رهبر معظم انقلاب صادر و در سال ۱۳۷۲ تشکیل شد و در سال ۷۴ ثبت رسمی صورت گرفت./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات