۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۶۴۷۹۰

تقریر اندیشه‌های تقریبی آیت الله ابوالقاسم علیدوست کتاب شد

تقریر اندیشه‌های تقریبی آیت الله ابوالقاسم علیدوست کتاب شد
تقریر اندیشه‌های تقریبی آیت الله ابوالقاسم علیدوست در یک کتاب با عنوان«حق هستی» منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «حق هستی» به زبان فارسی با موضوع تقریر اندیشه‌های تقریبی آیت الله ابوالقاسم علیدوست به قلم حجت الاسلام سید مرتضی حسینی کمال آبادی از شاگردان وی نگاشته شده است.

نویسنده در هر دفتر از مجموعه حق هستی به یک موضوع از منظومه فکری استاد خویش پرداخته است؛ دفتر یکم از این مجموعه به اندیشه‌های تقریب میان مذاهب اسلامی و میان ادیان اختصاص دارد.

در پیشگفتار کتاب می‌خوانیم: یکی از مصادیق «حق هستی» اندیشه‌های ناب متفکران است که در پرتو عقل و نقل، حق هستی را پاس می‌دارد؛ آری اندیشه، حق هستی است که باید رعایت و پرداخت شود. این نام را برای تبیین و تقریر اندیشه‌های آیت‌اللّه ابوالقاسم علیدوست برگزیدیم.

مجموعه «حق هستی» در هر جلد به یک موضوع از اندیشه‌های آیت الله علیدوست با عنوان «دفتر» می‌پردازد. دفتر پیش رو دفتر یکم از این سفینه نامی و سامی است؛ در این دفتر از اندیشه‌های تقریبی میان مذاهب و ادیان سخن به میان می‌آید.

عناوین دفتر یکم عبارتست از:

۱. مناظره میان آیت‌اللّه علیدوست و دکتر بن غامدی؛
۲. شیعه، باورها و عملکردها؛
۳. هجمه به اسلام با انواع تاکتیک‌ها؛
در ادامه در قالب پرسش و پاسخ از ابعاد دیگر اندیشه حضرت استاد به شرح ذیل سخن به میان آمده است:
۴. مدیریت مناظره؛
۵. غرض ورزی یا جهالت؛
۶. تبلیغ علیه امامت؛
۷. تقریب با تنزل؛
۸. من الاسلام للانسان؛
۹. برادری انسانی، مبنای نوع دوستی؛
۱۰. خانه مشترک بشریت؛
۱۱. خاطره سفر به واتیکان.

مطالب فوق به استثنای مورد نهم، به قلم حجت الاسلام حسینی کمال آبادی شده است. مطالب در قالب‌های اخذ مصاحبه، تقریر مطالب از دروس خارج فقه و اصول، دروس اخلاق و سخنرانی‌ها جمع‌آوری شده است.

کتاب حق هستی در ۱۸۰ صفحه در قطع پالتویی به همت انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری به قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه شده است./826/د102/ق

ارسال نظرات