۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۶۴۸۷۶

«نواف الأحمد الجابر الصباح» امیر جدید کویت شد+ زندگینامه

«نواف الأحمد الجابر الصباح» امیر جدید کویت شد+ زندگینامه
نواف الأحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت رسما به عنوان امیر این کشور برگزیده شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مجلس کویت امروزجلسه‌ای را برای ادای سوگند شیخ نواف الأحمد الصباح به عنوان امیر این کشور برگزار می‌کند و وی رسما امیر جدید کویت خواهد شد.

بر اساس اعلام رئیس پارلمان کویت، الشیخ نواف الأحمد الصباح  ساعت 11 صبح رسما سوگند یاد خواهد کرد.

شیخ نواف الاحمد الجابر المبارک الصباح ششمین فرزند امیر فقید کویت است. وی در هفتم ماه فوریه سال 2006 میلادی ولیعهد شد و در بیستم فوریه همان سال، مجلس امت کویت با اجماع با وی بعیت کرد.

شیخ نواف از سال 1961 میلادی پست‌های متعددی گرفت. او ابتدا استاندار حولی و سپس وزیر کشور شد. در مرحله بعد به ریاست وزارت دفاع منصوب شد. بعد از آزادسازی کویت، وزیر کار و امور اجتماعی کویت شد و تا 17 اکتبر سال 1992 میلادی این سمت را عهده دار بود. در 16 اکتبر سال 1994 میلادی جانشین گارد ملی کویت شد. در سیزدهم ژوئیه سال 2003 میلادی بود که به ریاست وزارت کشور رسید. وی در همان سال با فرمان امیر کویت معاون اول نخست وزیر با حفظ سمت شد.‎

امیر جدید کویت را بیشتر بشناسید؟

با درگذشت شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت، «نواف الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد این کشور به عنوان جانشین وی تعیین شد، ولیعهدی که در دوران بیماری امیرکویت و بستری اش در بیمارستان براساس نص قانون اساسی وظایف وی را بر عهده داشت.

شیخ نواف 83 ساله است و از 14 سال پیش به عنوان ولیعهد کویت انتخاب شد. وی در روز هفتم فوریه سال 2006 از سوی شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر وقت کویت و برادر ناتنی اش به عنوان ولیعهد برگزیده شد و در روز بیستم فوریه همان سال نیز در مجلس امت مراسم بیعت وی با اجماع برگزار شد. سپس مراسم تحلیف قانون اساسی شیخ نواف در همان روز در برابر امیر وقت کویت برگزار شد.
«نواف الاحمد الجابر الصباح» در روز 25 ژوئن 1937 در منطقه «فریج الشویخ» در شهر کویت دیده به جهان گشود. براساس آنچه در پایگاه دیوان ولیعهدی کویت آمده است: شیخ نواف پسر ششم از امیر دهم کویت، شیخ «احمد الجابر المبارک الصباح» است که در سالهای 1921 تا 1950 به عنوان امیر کویت در راس حکومت حضور داشت.

براین اساس، شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح» دارای یک همسر و پنج فرزند است که از بین آنها چهار نفر پسر (به نام های احمد، فیصل، عبدالله و سالم) و یکی دختر است.

شیخ نواف در مراکز مختلف کویت تحصیلات ابتدایی و عالیه خود را گذراند و همواره در بین دیگر شیوخ به پیگیری تحصیلات عالیه خود مشهور بوده است. البته دیوان ولیعهدی کویت درجه علمی وی را به طور مشخص اعلام نکرده است.

در طول 60 سال گذشته شیخ نواف در مناصب متعدد رسمی و وزارتی از جمله وزارت دفاع و وزارت کشور حضور داشته است. وی دوران فعالیت های سیاسی خودش را در سال 1962 به عنوان استاندار «حولی» آغاز کرد و 16 سال در این منصب باقی ماند. سپس در سال 1978 به عنوان وزیر کشور و در سال 1988 به عنوان وزیر دفاع انتخاب شد.

در آوریل 1991 پس از جنگ کویت که با آزادسازی این کشور از اشغال نظامیان رژیم بعثی صدامی همراه شد، در نخستین دولت پس از جنگ به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی انتخاب شد. سپس در سال 1994 به عنوان معاون گارد ملی انتخاب شد. «نواف الاحمد الجابر الصباح» در سال 2003 بار دیگر به عنوان وزیر دفاع انتخاب شد و در سال 2006 در جایگاه ولیعهدی قرار گرفت.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
مواضعش نسبت به سایر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مناسب تر بود.
0
0
امید بدون ماسک
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
انسان معتدل و میانه رویی بود
به یاد دارم چند ماه پیش از هزینه شخصی خود بدهی تمامی زندانیان در بند کشورش را داد
0
0