۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۶۴۹۴۴
حجت الاسلام شکریان با استناد به گزارش سخنگوی وزارت بهداشت؛

بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد مازندران است

بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد مازندران است
مازندران - حجت الاسلام شکریان به گزارش امروز سخنگوی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: بر اساس این آمار، بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد مازندران بوده است.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران به گزارش امروز سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس این آمار، بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد مازندران است.

وی افزود: این بررسی ها نشان می دهد که و قشر مذهبی و مؤمن جامعه بیش از سایر اقشار جامعه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی عمل می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در طول ماه های اخیر به ویژه در ایام ماه محرم هجمه های سنگینی علیه قشر مذهبی جامعه در خصوص عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی صورت گرفت، بیان داشت: اما در عزاداری ماه محرم و همچنین هفته های اخیر نیروهای مذهبی و مسجدی نشان دادند در عمل به دستورالعمل های بهداشتی از دیگران پیشگام تر هستند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که در حالی بیشترین پروتکل های بهداشتی در مساجد رعایت می شود که متأسفانه در طول ماه های اخیر بنگاه های دروغ پراکنی دشمنان داخلی و خارجی، مراکز دینی، مساجد و محافل مذهبی را به عدم رعایت پروتکل ها متهم کرده بودند، خاطرنشان کرد: اما نیروهای مذهبی و انقلابی همواره نشان دادند در همه عرصه ها و صحنه های انقلاب قانون مدار بودند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که در ماه محرم امسال نیز هیأت های مذهبی پروتکل های ابلاغی را به طور کامل در عزاداری ها اجرا کردند، بیان داشت: عده ای به بهانه کرونا تلاش کردند تا جایگاه نیروهای مذهبی و انقلابی را در کشورمان تضعیف کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حالی مساجد و نماز های جمعه با محدودیت مواجه شدند که بسیاری از مراکز خرید، سواحل و مناطق توریستی به حال خود رها شده اند، تصریح کرد: در تعطیل تاسوعا و عاشورای حسینی هجم وسیعی از مسافران بدون توجه به هشدارهای بهداشتی وارد استان شدند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که رسانه های معاند و برخی فرصت طلبان داخلی پس از عزداری ماه محرم تلاش کردند، افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به عزاداری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در هیأت های مذهبی وابسته کنند، بیان داشت: این در حالی است که هیأت های مذهبی و مساجد کشور در طول هفته های اخیر با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برنامه ها و مراسم ماه محرم و نماز های جمعه را برگزار کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که در حال حاضر نماز جمعه در برخی شهرهای استان با رعایت همه اصول و نکات بهداشتی برگزار می شود، افزود: اگر این سخت گیری ها درهمه بخش ها و صنوف کشور باشد به طور حتم شاهد افزایش میزان مبتلا به ویروس کرونا نبودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که گزارش امروز سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص رعایت بیشتری پروتکل های بهداشتی در مساجد استان، نشان دهنده قانون مداری و رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی از سوی افراد مؤمن، باتقوا و انقلابی است، تصریح کرد: مسؤولان ستاد کرونا به جای تعطیلی مساجد، نماز جمعه ها و مراکز دینی، مانع حضور گسترده مسافران و گردشگران خوشگذران در مناطق توریستی و تفریحی استان شوند و نظارت جدی تری برای سایر اماکن عمومی داشته باشند./950//310/خ

ارسال نظرات