۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۶۴۸۰۲
حجت الاسلام صادقی مطرح کرد؛

جزیره ای عمل کردن و نبود انسجام، آفت عرصه فرهنگ و تبلیغ

جزیره ای عمل کردن و نبود انسجام، آفت عرصه فرهنگ و تبلیغ
مازندران - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، جزیره ای عمل کردن و نبود انسجام لازم را از جمله مهم ترین مشکلات موجود در عرصه فرهنگی و تبلیغی جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از فعالیت های مبلغان طرح هجرت شهرهای محمود آباد و فریدونکنار با اشاره به این که تبلیغ دین، میراثی ارزشمند و یادگار مانده از ائمه معصومین(ع) است، گفت: با توجه به اهمیت و مشکلات پیش روی تبلیغ، این وظیفه خطیر نوعی جهاد فی سبیل الله است.

وی با بیان این که کسانی که در این عرصه خطیر قدم نهاده اند به طور حتم از اجر و پاداش دنیوی و اخروی بسیاری برخوردار خواهند شد، افزود: خلوص نیت روحانیت رمز موفقیت این قشر در طول تاریخ بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طول تاریخ موانع بسیاری برای موفقیت روحانیت در عرصه تبلیغ دین به وجود آمده است، گفت: اما روحانیت با توکل به خدا و ایمان راسخ خود، همه موانع را کنار زده و رسالت خود را به سرانجام رسانده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و بزرگان دینی با نیت الهی و عمل به تکلیف و وظیفه وارد عرصه تبلیغ شدند، گفت: امروز نیز اگر طلبه ای قصد ورود به عرصه تبلیغ را دارد باید شیوه و سلوک معنوی عالمان دین را الگوی خود قرار دهد.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که در عرصه تبلیغ دین باید به نیازهای روز جامعه توجه بیشتری شود، خاطرنشان کرد: نباید هر آنچه که خودمان می پسندیم به مخاطب القاء کنیم، بلکه باید پیش از بیان مطالب تبلیغی نیاز مخاطب سنجیده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جوانان کشورمان با سؤالات و شبهات بسیاری در مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی مواجه هستند که باید به آنها پاسخ علمی و قاطع کننده داده شود، تصریح کرد: اگر این سؤالات بی پاسخ بماند به طور حتم جامعه را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از عدم وجود انسجام و هماهنگی لازم میان نهادهای فرهنگی و تبلیغی انتقاد کرد و افزود: متأسفانه یکی از مهم ترین دلایل اثرگذاری پایین برنامه های فرهنگی و تبلیغی، پراکندگی و نبود انسجام مناسب میان نهادهای تصمیم گیر در این عرصه است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که وحدت میان نهادهای فرهنگی و تبلیغی در شرایط امروز جامعه، اثرگذار برنامه ها و فعالیت ها را دو چندان خواهد کرد، تصریح کرد: جزیره ای عمل کردن برنامه های تبلیغی و نبود انسجام لازم از جمله آفت های موجود در این بخش است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیازمند یک قرارگاهی برای انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی و تبلغی هستیم، بیان داشت: تا زمانی که این انسجام لازم ایجاد نشود نمی توان به اثربخشی برنامه های تبلیغی امیدوار بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه علمیه همواره آماده همکاری و تعامل با سایرنهادهای فرهنگی و تبلیغی بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه های وسیعی که شبانه روز دشمن علیه دین و انقلاب وارد می کند، وحدت و انسجام بخشی به برنامه های فرهنگی تبلیغی امری بسیار ضروری است./950//210/خ

ارسال نظرات