۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۶۴۷۸۰
حجت الاسلام اسماعیل زاده تأکید کرد؛

تحول، نیازمند رونق فعالیت های پژوهشی در حوزه

تحول، نیازمند رونق فعالیت های پژوهشی در حوزه
مازندران - معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، تحول در حوزه را نیازمند رونق فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست شورای پژوهش مدرسه علمیه علمیه المهدی رامسر با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه بر ضرورت تلاش و عزم جدی همه بخش های حوزه به منظور تقویت فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه تأکید کرد.

وی با بیان این که تقویت پژوهش در سطح حوزه نیازمند همراهی و همکاری همه سطوح است، افزود: باید نگاه پژوهش محور در همه بخش های حوزه به طور جدی نهادینه شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که امروز همه دست اندرکاران و مدیران ارشد حوزه نگاه ویژه ای به مسأله پژوهش دارند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم آموزش نیز در حوزه پژوهش محور شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که حفظ جایگاه علمی حوزه نیازمند توجه جدی به مسأله تحقیق و پژوهش است، خاطرنشان کرد: جایگاه علمی امروز حوزه مرهون تلاش هایی که از گذشته در حوزه تحقیق و پژوهش صورت گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید طلاب مهارت های پژوهشی را از سطوح پایین حوزه فراگیرند، تصریح کرد: تحقق این مسأله نیازمند تلاش و مجاهدت بیشتر اساتید مدارس علمیه است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که رونق فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه به طور حتم به تقویت جایگاه علمی حوزه خواهد انجامید، بیان داشت: حفظ و تقویت جایگاه حوزه در عرصه تولید علم نیازمند رویکرد پژوهشی در برنامه  های حوزه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به وضعیت کرونایی کشور و محدودیت های به وجود آمده در فعالیت های مراکز آموزشی به ویژه حوزه های علمیه افزود: تلاش کردیم فعالیت ها و برنامه های پژوهشی حوزه علمیه استان در سال جدید را با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و به صورت غیر حضوری و برخط دنبال کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران از شناسایی و ساماندهی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این نخبگان حوزوی در بخش های مختلف شناسایی و از توان و ظرفیت آنها استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تحول در حوزه نیازمند تقویت و رونق فعالیت های پژوهشی در این مراکز علمی است، تصریح کرد: نباید به بهانه کرونا این فعالیت های مهم در سطح حوزه کمرنگ شود.

وی به جشنواره علامه حلی به عنوان یکی از ظرفیت های مهم شناسایی استعدادهای پژوهشی در سطح مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید طلاب را به سمت فعالیت های پژوهشی و نگارش مقالات سوق دهند./950//310/خ

ارسال نظرات