۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۶۵۰۱۴

تأکید حماس بر مقابله مسلحانه با رژیم صهیونیستی

تأکید حماس بر مقابله مسلحانه با رژیم صهیونیستی
عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تأکید بر ادامه مقابله مسلحانه، کرانه باختری رود اردن را قلب مبارزه با رژیم صهیونیستی خواند.
به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس امروز پنج شنبه در گفت وگو با خبرگزاری شهاب اظهار کرد، گفت‌وگوها برای آشتی بین جنبش فتح و حماس سالهاست که ادامه دارد و گفت‌وگوهای اخیر برای مقابله با طرح عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و طرح اشغال کرانه باختری با موفقیت همراه بود. 

ابومرزوق تصریح کرد، گروه‌های فلسطینی باید برای ایجاد راهبرد شراکت ملی و شورای ملی تلاش کنند و در پرونده مقاومت مردمی نیز باید وحدت ملی شکل بگیرد.

این عضو حماس در خصوص عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد، فلسطینیان باید مقابل اقدامات عادی سازی بایستند، زیرا آمریکا به دنبال ایجاد مشکل در منطقه غرب آسیا است.

ابومرزوق در ادامه افزود، حماس و نیروهای مقاومت تا رسیدن به حق مشروع فلسطینی ها، مبارزه مسلحانه را کنار نخواهند گذاشت. 

جنبش های فتح و حماس اخیرا" در استانبول ترکیه و دوحه قطر نشست هایی برگزار کردند و در این نشست ها بر ادامه تلاش و اقدامات واحد و یکپارچه برای دفاع از حقوق و منافع ملت فلسطین و مقابله با تهدیدات و چالش‌های پیش‌روی مساله فلسطین تا تحقق آزادی و استقلال و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کردند. 
ارسال نظرات