۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۶۵۰۴۵

شرح اسم؛ کتابی درباره رهبر معظم انقلاب از زمان کودکی تا پیروزی انقلاب

شرح اسم؛ کتابی درباره رهبر معظم انقلاب از زمان کودکی تا پیروزی انقلاب
انتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی کتاب ««شرح اسم» را که به بررسی زندگی رهبر معظم انقلاب از زمان کودکی تا انقلاب اسلامی می‌پردازد را به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا،به مناسبت امروز دهم مهر ماه سالگرد انتخاب رهبر معظم انقلاب به ریاست جمهوری، کتابی درباره زندگی و ابعاد شخصیتی رهبر معظم انقلاب، از زمان کودکی تا پیروزی انقلاب، خدمت دوست داران کتاب معرفی می شود.

مردم مسلمان ايران سی و سه روز پس از اقدام جنايتكارانه منافقين در انفجار ساختمان نخست وزيری و شهادت رجايی و باهنر، به پای صندوق‏های رأی رفته و با حضور شانزده ميليونی خود و با نود و نه درصد آرا، حضرت آيت ‏اللَّه سيدعلی خامنه‏اي را به رياست جمهوری اسلامي ايران انتخاب كردند. با اين انتخابات، يكی ديگر از فرازهای انقلاب اسلامی با پيروی درخشان امت هميشه در صحنه طی شد و يكی از ياران وفادار انقلاب اسلامی و پيروان روح ‏اللَّه به رياست جمهوری اسلامی ايران رسيد. ملت ايران با رأی قاطع در اين انتخابات، بار ديگر نشان دادند هرگز ميدان مبارزه را خالی نخواهند كرد.

انتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی کتاب ««شرح اسم» نوشته هدایت الله بهبودی را به چاپ رسانده است.

ساختار کتاب

کتاب شرح اسم دارای فصل بندی مشخصی نیست. بلکه بنا به موضوعات این کتاب تقسیم شده است. عناوین این کتاب عبارت است از: یادداشت نویسنده، یادداشت دوم، خاندان، تولد، کودکی، حوزه علمیه مشهد، حوزه علمیه قم، آشنایی با امام خمینی، آغاز مبارزه، زندان اول، بازگشت به قم، زندان دوم، بازگشت به مشهد، فرزندان صُلبی و کتبی، زندان سوم، تنگنای زیستن، نوشتن و گفتن، جست سیاسی، زندان چهارم، زندان پنجم، فلاتی میان دو زندان، زندان ششم، فلاتی میان زندان و تبعید، تبعید، تا پیروزی.

ویژگی های اثر

1. کتابی خوب برای معرفی رهبر معظم انقلاب

2. بررسی زندگی رهبر معظم انقلاب از کودکی تا پیروزی انقلاب

3. پرداختن به مبارزات رهبر معظم انقلاب

4. زندگی طلبگی ایشان

5. استفاده از عکس های تاریخی رهبر معظم انقلاب

برشی از کتاب

در صفحه 304 و 305 این کتاب درباره کار تشکیلاتی رهبر معظم انقلاب این مطالب بیان شده است:

روش آقای خامنه ای در ادامه راهی که انتخاب کرده بود، بی آنکه در محتوا دچار تبدیل شود، در قالب تا حدودی تغییر کرد. به نظر می رسد او می خواست محور حرکت فردی را به افراد، گروه ها و اجتماعات دیگر منتقل کند. فرار از دست مأموران، زندگی پنهانی، دوری از زادگاه، سخنرانی های آتشین و پرتاب نیزه های سخن به سینه حکومت بی فایده نبود؛ خودش را قانع می کرد، اما نتایج آن در میان اجتماعات و طبقات گوناگون چه اندازه بود؟ خواسته یا ناخواسته به کارهایی روی آورد که نتیجه آن تغییر در مبانی فکری مردم، گسترش آگاهی اجتماعی، تعمیم معارف دین و در آخر ارتقاء درک فرهنگی و سیاسی همشهریان بود.

امامت جماعت این امکان را فراهم می کرد که رودررو با مردم بنشیند، بگوید، بشنود و خیلی زود از نتیجه کار خود مطلع گردد. گام دیگری که به این روش جان بیشتری بخشید، برپایی محافل درس جدید، چون تفسیر و عقاید بود. او که سامان دهی فکری را بدون سازمان دهی افراد ابتر می پنداشت، دست به اقدام تازه ای زد. «فکر کردم ما باید یک مشت طلبه بپرورانیم که آنها به مبارزه عمیقاً معتقد باشند و در خط مبارزه تلاش کنند. بنابراین روی این مسئله کار کردم و با طلبه ها برنامه گذاشته و روی این فکر» متمرکز شدیم.

آن چه از نظام تربیتی طلاب در ذهن و ضمیر آقای خامنه ای نشسته بود، با آموزش های رایج حوزه علمیه تفاوت می کرد. او نظام آموزشی حوزه را چند سویه می دید که علم آموزی یکی از آنها بود. همسو با آموزش دروس جاری، تأمین نیازهای اخلاقی، روانی و اقتصادی طلاب برای او اهمیت داشت. و نیز عمیقاً به گسترش باورهای اجتماعی در میان درس آموزان می اندیشید. در این میان، آموزش اخلاق برای طلبه ها را یک پیش نیاز ارزیابی می کرد.

انتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی کتاب ««شرح اسم» را در قطع رقعی و در 768 صفحه به چاپ رسانده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این کتاب به انتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی به آدرس: تهران، خیابان شهید دستگردی(ظفر)، نبش گوی آبادی، پلاک 75، تلفن: 26705079 021 مراجعه کنند./826/ن601/ق

ارسال نظرات