۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۶۵۰۵۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

بی توجهی به امر به معروف سبب ایجاد مشکلات فراوان در جامعه می شود

بی توجهی به امر به معروف سبب ایجاد مشکلات فراوان در جامعه می شود
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: وقتی امر به معروف غریب بماند و نهی از منکر جای خود را به نفی از منکر بدهد و صورت مسأله پاک شود، باید منتظر روز‌های تلخ و سخت تری باشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان، که در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد، بر رصد مشکلات فرهنگی و مطالبه گری آن تأکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات فرهنگی و مقابله با آن باید ظرفیت‌ها را شناخت تا برای آن تدبیر شود.

وی افزود: برای مطالبه گری مشکلات فرهنگی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب که بانوان بیشتر از آقایان ظرفیت دارند باید پشتوانه و ظرفیت آن را داشته باشیم.

آیت الله سلیمانی شورای بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر را ظرفیت، فرصت و قدرت قابل اتکایی در کاشان دانست و گفت: از این ظرفیت در فعالیت‌های شهرستان باید بیشترین بهره برداری را داشت.

به گفته وی همانگونه که همه دانشجویان و دانش آموزان برای کسب بالاترین نمره که ۲۰ است تلاش می‌کنند،  همانگونه نیز بانوان برای کسب بالاترین حجاب که چادر است باید تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: مهم این است که قبل از مطالبه گری در حوزه حجاب و عفاف ظرفیت خود را متمرکز کرده تا بهترین راندمان را داشته باشیم.

آیت الله سلیمانی شناسایی ظرفیت‌های حوزه حجاب و عفاف را حائز اهمیت دانست و با اشاره به اینکه تصور من این است که این ظرفیت در شهر متمدن، متدین و ولایتمدار کاشان هنوز شناسایی نشده است، افزود: هنوز هم خانواده‌های رزمندگان و شهدا و جانبازان روحانی زیادی در دانشگاه‌ها هستند که باید از این ظرفیت برای برطرف کردن مشکلات فرهنگی در دانشگاه و جامعه استفاده کرد.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد خانواده‌های متدین زیادی را دانشگاه ها داشتیم که وقتی وارد دانشگاه شدند نماد تدین بودند، اما به مرور این نماد کم رنگ شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: همانگونه که برای مقابله با کرونا برای ورود به هر مکانی با دستگاه تب سنجی می‌کنند به همانگونه نیز تشکیلات ارزشی دانشگاه‌ها برای ورودی‌های دانشگاه از دستگاه ارزش یابی شهادت استفاده کنند.

آیت الله سلیمانی گفت: در اکثر وصیت نامه شهدا برادران از خواهران شان خواسته اند حجاب شان را حفظ کنند و چادر مشکی خواهر خود را به سلاح برنده در برابر دشمن تشبیه کرده اند.

وی ادامه داد: وقتی امر به معروف در جامعه غریب بماند و یا نهی از منکر جای خودش را به نفی از منکر بدهد و صورت مسأله پاک شود، باید منتظر روز‌های تلخ و سخت تری باشیم.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه اگر ظرفیت شناسی شود، مطالبات نیز خود به خود مرتفع و محدود خواهد شد، افزود: بسیاری از مشکلات باید به دست خودمان حل و فصل شود، چرا که حل و فصل معضلات و مشکلات نیازمند توجه به آن است./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات