۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۶۴۸۹۴
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم گسترش و تخصصی کردن فعالیت‌های قرآنی

لزوم گسترش و تخصصی کردن فعالیت‌های قرآنی
اصفهان - آیت الله سلیمانی بر لزوم گسترش فعالیت‌های قرآنی و تخصصی کردن آن تأکید کرد و گفت: به هر میزان فعالیت‌های قرآنی افزایش و تشکیلاتی‌تر و تخصصی تر شود، بازهم کم است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در دیدار قاریان، حافظان قرآن و مجامع قرآنی کاشان، گفت: هرچند قبل از انقلاب نیز فعالیت‌های قرآنی وجود داشت، اما این فعالیت‌ها تشکیلاتی و منسجم نبود.

وی افزود: در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ که قرآن در متن دروس حوزه جایگاهی نداشت، تنها مرحوم آیت الله خزعلی حافظ قرآن و نهج البلاغه تفسیر قرآن را در فوق برنامه خود داشت.

به گفته وی سهم قرآن در مراکز علمی و حتی حوزه‌های علمیه بالا نبود و توجه بیشتری به عترت می‌شد و اگر در آن دوران روحانی قاری قرآن و خوش صوت وجود داشت سبب تعجب همگان می‌شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی در قالب تشکیلاتی آغاز شد و امروز قرآن در بطن جامعه اسلامی ایران بروز و ظهور دارد.

به گفته وی قرآن دریای عمیقی است که انسان به هراندازه هم که شناگر قابل و ماهری باشد، اما ‌نمی تواند به عمق قرآن برسد و تنها امام زمان (عج) است که به عمق قرآن رسیده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: راه قرآن باز و میدان آن وسیع است و به هر اندازه‌ای که فعالیت‌های قرآنی انجام شود تنها بخشی از کار قرآنی است.

آیت الله سلیمانی ابراز کرد: بخش عمده‌ای از تفاسیر نوشته شده قرآن به قلم علمای شهر متمدن و تاریخی و پر افتخار و دانشمندخیز دارالمومنین کاشان است، اما با این حال یک سوم کار نیز انجام نشده است و تنها گوشه‌ای از کار انجام شده است.

به گفته وی خواندن زیباترین متن بعد از چند نوبت خسته کننده می‌شود، اما قرآن هرچه خوانده شود عطش خواندن آن بیشتر می شود، از این رو امام صادق (ع) می‌فرماید قرآن نه برای یک نفر بلکه برای همه و برای همه دوران‌ها است.

نماینده ولی فقیه در کاشان از فعالیت‌های قرآنی به عنوان تنها فعالیت لذت بخشی نام برد که هرچه ادامه داشته باشد گرد و غبار کهنگی و دلزدگی به دنبال ندارد.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید عترت نیز ویژگی قرآن را دارد که هرچه در مجالس اهل بیت (ع) شرکت داشته باشیم طراوت و شادابی خودش را دارد و خسته کننده نیست.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر گسترش فعالیت‌های قرآنی و تخصصی کردن این فعالیت‌ها در جامعه، گفت: به هرمیزان فعالیت‌های قرآنی افزایش داشته باشد و تشکیلاتی‌تر و تخصصی تر شود باز هم کم است.

نماینده ولی فقی در کاشان ادامه داد: هرچه فعالیت‌های قرآنی بیشتر شود، رشته تخصصی قرآن نیز بیشتر خواهد شد، چرا که امروز تنها بخشی از قرآن تخصصی کار می‌شود.

وی ادامه داد: فعالان قرآنی که بخشی از عمر خود را در راه اعتلای قرآن هزینه می‌کنند باید شکرگزار نعمت بزرگی باشند که خداوند به آن‌ها داده است و کار‌هایی که فعالان قرآنی انجام می‌دهند تنها بخشی از وظیفه آن‌ها نسبت به قرآن است./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات