۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۶۶۴۸۲۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

کشور با بحران مدیریت آب رو به رو است

کشور با بحران مدیریت آب رو به رو است
اصفهان - آیت الله سلیمانی بحران آب را نیازمند مدیریت قوی دانست و گفت: کشور ایران بیش از این که با مشکل و بحران آب مواجه باشد با بحران مدیریت آب مواجه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی سه شنبه شب در دیدار مدیرعامل و مدیران آبفای کاشان، گفت: دین اسلام دینی سرشار از آموزه‌های توجه به نعمت آب است.

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم (ص) در خشک‌ترین منطقه‌ای جغرافیایی مبعوث شد آن هم منطقه‌ای که خشکسالی و کم آبی قابل احساس بود، افزود: در قرآن و احادیث و روایات و منابع گسترده‌ای از اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب سخن گفته شده است.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: هرچند کشور ایران از گذشته با مشکل بی آبی و خشکسالی مواجه بوده است، اما منابع سرشار آب در اطراف کشور زیاد است و کشور از هر طرف به منابع آب دسترسی دارد.

وی بحران آب را نیازمند مدیریت قوی دانست و گفت: کشور ایران بیش از این که با مشکل و بحران آب مواجه باشد، با بحران مدیریت آب مواجه است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: نباید فراموش کنیم کشور با کمبود اعتبارات مواجه است و به قولی کف گیر اعتبارات به ته دیگ خورده است.

آیت الله سلیمانی همچنین اقدامات انجام شده در زمینه آب و فاضلاب در شهرستان کاشان را شایسته تقدیر و تشکر دانست و افزود: باید کاری کنیم تا قطره قطره آب در این منطقه مورد استفاده و بهره‌برداری قرار بگیرد.

محمدرضا اسدی مدیرعامل آبفای کاشان نیز در ابتدای این دیدار کاشان نخستین دشت در کشور است که در سال ۱۳۵۸ به عنوان دشت ممنوعه و بحرانی شناسایی و معرفی شد و از آن موقع تا کنون با خشکسالی و بحران بی‌آبی مواجه است.

وی یادآور شد: ۱۲ شهر تحت پوشش آبفای کاشان در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل است که ۶۶ روستای منطقه نیز از ابتدای سال جاری و با اجرای طرح یکپارچه سازی آبفای شهری و روستایی تحت پوشش آبفای کاشان قرار گرفته است./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات