۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۶۵۰۸۴
امام جمعه باقرشهر:

عقل در کنار علم انسان را به مقامات عالیه می رساند

عقل در کنار علم انسان را به مقامات عالیه می رساند
امام جمعه باقرشهر گفت: با علمِ تنها نمی شود در راه امام حسین(ع) قدم برداشت و به مقاملات عالیه نائل شد اما اگر عقل در کنار علم قرار بگیرد، انسان به مقامات عالیه می رسد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی استیری امام جمعه باقرشهر تهران پیش از ظهر امروز در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، اظهار داشت: همه مردم را به تقوای الهی و دوری از گناه سفارش می کنم چرا که خداوند متعال می فرماید اعمال را فقط از متقین می پذیرد یعنی کسانی که از گناه دوری کنند و از نگاه، زبان و کسب و کار مراقبت داشته باشند، عمل شان مورد قبول خداوند قرار می گیرد.

وی با اشاره به پیش رو بودن ایام اربعین، گفت: امام حسین(ع) زیارت اربعین را به صفوان جمال آموزش دادند و وی این زیارت را فراگرفت که در زیارت مذکور، فلسفه شهادت امام حسین(ع) بیان شده است؛ در فرازی از این زیارت می خوانیم «وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَهِ؛ سلام بر آقایی که خون قلبش را در راه خدا بذل کرد تا جهل و جهالت را از میان مردم ریشه‌کن کند و مردم را نجات دهد».

امام جمعه باقرشهر تصریح کرد: مسأله جهالت که در این فراز از زیارت اربعین آمده، در برابر عقل است، نه علم؛ با علم تنها نمی شود در راه امام حسین(ع) قدم برداشت و جمعی را مدیریت کرد و به مقاملات عالیه نائل شد اما اگر عقل در کنار علم قرار گرفت، می تواند انسان را به مقامات عالیه برساند.

وی افزود: بسیاری از رفتارهایی که امروز از سوی برخی افراد سر می زند و آسیب های اجتماعی که امروز در جامعه مشاهده می کنیم و موضع گیری های نادرست از سوی برخی افراد، علی رغم این که خود را عالم و با سواد می دانند، ریشه در جهل و جهالت دارد.

حجت الاسلام استیری با بیان این که امام حسین(ع) قیام کرد تا مردم را از سرگردانی و گمراهی نجات دهد، اظهار داشت: باید عمل انسان عاقلانه باشد؛ ملک ری، عمر بن سعد را بیچاره کرد و در حیرت و سرگردانی فرو رفت و نتوانست تصمیم درستی بگیرد اما در مقابل، حُر در لحظه ای اتصال با خداوند و امام حسین(ع) در دنیا و آخرت سعادت مند شد.

وی با بیان این که در فراز دیگری از زیارت اربعین آمده است که عده ای در این دنیا بهره خود را به پست ترین بها فروختند، گفت: همانطور که در قضیه کربلا و در زمان پیامبر(ص) و ائمه(ع) نیز این طور بود، در زمان ما نیز عده ای خرید و فروش بدی را انجام می دهند.

امام جمعه باقرشهر با اشاره به ویژگی شیعیان امام حسین(ع) گفت: شیعه سید الشهدا(ع) کسی است که قلب و دلش با آن حضرت باشد و تابع امر اهل بیت(ع) باشد.

وی به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب در خصوص اربعین امسال پرداخت و گفت: متأسفانه امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا، توفیق زیارت اربعین از ما گرفته شد اما در روز اربعین، دل های مشتاقان امام حسین(ع) در کربلا و بین الحرمین حضور دارد؛ با توجه به تأکید مقام معظم رهبری، در روز اربعین باب مناجات را باز کنید.

حجت الاسلام استیری ضمن تشکر از هیأتهای مذهبی بابت رعایت پروتکل های بهداشتی، خواستار رعایت قوانین اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایام اربعین شد./822/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
واقعا.... اقای روحانی نابود شدیم بس کنید ...همه چیو به شوخی گرفتین ایا شما تو ایران زندگی میکنید .....زندگی مردم تباه شد ...بخاطر گرونی سکه صد ها هزار زندگی را ویران کردید..ب
0
0