۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۶۵۱۱۹

تمجید یک عالم فلسطینی از نقش تاثیرگذار حزب ‌الله

تمجید یک عالم فلسطینی از نقش تاثیرگذار حزب ‌الله
شیخ صهیب حبلی از علمای اهل سنت لبنان درباره بازگشت خطر تروریسم به این کشور هشدار داد و از عدم‌ موضع‌گیری مفتی اهل سنت در محکومیت کشورهای سازشکار عرب انتقادکرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی از علمای اهل سنت لبنان درباره بازگشت خطر تروریسم به این کشور هشدار داد به ویژه پس از رویارویی اخیر که در وادی خالد با یک گروه تروریستی رخ داد و حمله انتحاری که مواضع ارتش را در عرمان هدف قرار داد که این تحولات اشاره خطرناک به احتمال بازگشت سریال تروریسمی است که با حمله به شهرک کفتون آغاز شد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد این مسئله ما را وا می‌دارد تا زنگ خطر را به صدا درآوریم. شیخ حبلی به ارتش لبنان و دستگاه‌های امنیتی که به قدرت این گروه‌های تروریستی را تحت پیگرد قرار می‌دهند، و برای خنثی کردن طرح‌های جنایتکارانه و خونینی که لبنان را هدف قرار می‌دهد، درود فرستاد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، شیخ حبلی ابراز عقیده کرد که خطر تروریسم و افراط گرایی همچنان ادامه دارد و باید سد مستحکمی در برابر افکار تروریستی ایجاد کرد که تلاش می‌کنند جوانان ما را به سمت افراط گرایی و تروریسم سوق داده و در نتیجه آنها را به بمب‌های ساعتی تبدیل کنند که قبل از همه جامعه خود را تهدید می‌کنند و تهدیدی برای تمام وطن ایجاد خواهند کرد.

این عالم اهل سنت  عدم موضعگیری صریح و شفاف مفتی اهل سنت لبنان و دارالفتوی و شیوخ آن در قبال توافقات عادی سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را سئوال برانگیز خواند و گفت طرح‌ها و محاسباتی وجود دارد که مانع موضع‌گیری رسمی دارالفتوی(اهل سنت) و محکومیت توطئه‌ای می‌شود که فلسطین و مسئله آن را هدف قرار داده است.

وی همچنین بر ضرورت تلاش برای دستیابی به راه حل هایی برای بحران‌های اقتصادی و معیشتی تاکید کرد.

شیخ حبلی بار دیگر درباره تلاش‌ها برای بهره‌برداری دینی از نزاعی که بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داده، هشدار داد و گفت این اختلاف ربطی به دین اسلام ندارد و برخی تلاش می‌کنند از آن در راستای طرح‌های سیاسی آشکار خود بهره‌برداری کنند و هدف آنها مخدوش کردن وجهه اسلام است.

یک شخصیت دینی فلسطینی از نقش تاثیرگذار حزب‌الله لبنان و کمک آن به حل مشکلات خانواده‌های زندانیان فلسطینی در لبنان تمجید کرد.

شیخ هشام عبدالرازق دبیر شورای علمای فلسطین و مدیر مرکز جامع مشورتی فقهی در لبنان با شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد،دیداری که در بیروت انجام شد و طی آن دو طرف به بررسی وضعیت زندانیان فلسطینی در زندان‌های لبنان از جمله در زندان رومیه پرداختند.

شیخ عبدالرازق در این دیدار، معاون سید حسن نصرالله را در جریان آخرین روند تحرکات خود و نتایج آن و موضوع عبدالاله دهشه یکی از زندانیان فلسطینی که به ویروسکرونا مبتلا شده و همزمان از بیماری‌های قلبی و عروقی رنج می‌برد، قرار داد.

این شخصیت فلسطینی، با تشریح رنج و مشکلات خانواده های بازداشت شدگان و مشکلات فرزندانشان در زندان‌ها از نقش حزب الله در پیگیری جدی این پرونده تقدیر کرد و گفت یاری مظلومان شامل کسانی که با تروریسم یا تعدی به ارتش لبنان یا آرامش داخلی مرتبط هستند، نمی‌شود.

شیخ احمد القطان از  علمای اهل سنت لبنان و رئیس جمعیت«قولنا و العمل» تاکید کرد همه در انتظار تشکیل دولت جدید و مامور شدن نخست وزیر جدید هستند تا شاید از شدت گرسنگی شهروندان و رنج مضاعفی که هر روز تحمل می‌کند، کاسته شود.

القطان که درباره آخرین تحولات سیاسی اخیر موضع‌گیری می‌کرد،اظهار داشت از کسانی تعجب می‌کنیم که نمی‌خواهند این حقیقت را باور کنند که در این کشور هیچ اختلافی بر سر پست‌ها یا وزارت وجود ندارد، بلکه اختلاف بر سر دو خط است، اول خط توطئه‌گری و صهیونیستی‌ که به دنبال آن است تا لبنان طعمه این صهیونیست‌ها شود و خط دیگر که خواهان آن است که لبنان قدرتمند و دارای قدرت بازدارندگی در برابر این خط  استکباری باشد،‌خط استکباری به دنبال نابودی کشور و مقاومت است، مقاومتی که قدرت بازدارنده در برابر صهیونیست‌ها و تهدید مستقیم برای آنهاست.

وی با بیان اینکه لبنانی‌ها به  امور کشورشان از دیگران آگاه‌تر هستند، اظهار داشت ما می‌دانیم که این کشور نمی‌تواند به ثبات برسد یا وضعیتش بهبود یابد، مگر در صورتی که توافق میان همه گروه‌ها برقرار شود و اینکه نمی‌تواند گروهی را حذف کرد که نماینده بخش بزرگی از لبنانی‌هاست. کشورهای  استکباری تلاش می‌کنند با طریق اعمال فشار بر شهروندان با تحریم اقتصادی لبنان مقاوم را تضعیف کنند.

شیخ احمد القطان از صاحبان عقل و خرد خواست تا بدانند آنچه در رده اول قرار دارد، لبنان است،‌اینکه لبنان قوی و بازدارنده باشد، و اینکه میان همه مردم آن همبستگی و اتحاد در رویارویی با تمام مستعمران و کسانی باشد که می‌خواهند به وحدت اسلامی یا قدرت موجود در این کشور که با صهیونیست‌ها و مستکبران و تکفیری‌ها مقابله می‌کند، ضربه بزنند./د102/ف
ارسال نظرات