۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۶۶۵۱۲۶

تأکید قطر بر ثبات موضع و سیاست‌های حمایتی از مسأله فلسطین

تأکید قطر بر ثبات موضع و سیاست‌های حمایتی از مسأله فلسطین
دولت قطر بار دیگر بر موضع و سیاست‌های ثابت خود در حمایت از مسأله فلسطین و ادامه انواع پشتیبانی سیاسی و مالی از ملت فلسطین تا بازپس‌گیری حقوق اصیل خود تأکید کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دولت قطر با بیان اینکه نمی‌توان در حمایت از این حقوق و تقویت آن کوتاهی یا قصور داشت، همچنین خاطرنشان کرد: صلح عادلانه و فراگیری در خاورمیانه گزینه راهبردی است، و شرط  تحقق آن پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی و عربی بر اساس جدول زمان بندی مشخص است و اینکه ملت فلسطین بتوانند به حقوق غیر قابل خدشه خود از جمله حق  تعیین سرنوشت و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف در مرزهای 1967 با تکیه بر ابتکار صلح عربی و قطعنامه های ذیربط شورای امنیت دست یابند.

این موضع در سخنان علی خلفان المنصوری نماینده دائم قطر در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو و در جریان برگزاری کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل و به طور خاص نشست شورای تجارت و  توسعه درباره بند دهم بیان شد.

این مقام قطری گفت: دولت قطر بر ارائه کمک‌های انسانی و  توسعه برای بهبود اوضاع معیشتی و اقتصادی دشواری که فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه با آن روبرو هستند، پافشاری می کند به طوری که سطح حمایتی دولت قطر در طول هشت سال گذشته به بیش از یک میلیارد و دویست میلیون دلار در زمینه های مختلف رسیده است که مهمترین آن بخش آموزش، کمک در زمینه برق، تقویت زیرساخت‌ها، مسن و تامین مالی فرصت‌های شغلی است.

وی همچنین ادامه مانع تراشی رژیم صهیونیستی به عنوان طرف اشغالگر موجود در برابر ورود و خروج و تردد کارکنان نهادهای سازمان ملل در داخل اراضی اشغالی فلسطینی برای انجام ماموریت‌های محوله به آنها تقبیح کرد  و نگرانی شدید دولت قطر را از گزارش سازمان ملل در خصوص اوضاع اقتصادی و اجتماعی مناطق فلسطینی که از بد به سمت بدتر شدن پیش رفته است، ابراز کرد و آن را نتیجه تجاوزات و سیاست‌های اشغالگران اسرائیلی و محدودیت‌های اعمال شده بر تجارت و نیز پیامدهای خطرناکی دانست که اخیرا به سبب شیوع ویروس کرونا رخ داده است.

نماینده دائم قطر در دفتر سازمان ملل در ژنو تاکید کرد ادامه سیطره مقامات اسرائیلی بر دو سوم درآمدهای مالیاتی فلسطین و رخنه منابع مالی فلسطینی به خزانه اسرائیلی مانع ثبات مالی در سرزمین فلسطینی شده و تاثیر منفی بر عملکرد اقتصاد فلسطین و پیشرفت آن می‌گذارد.

المنصوری خاطرنشان کرد: توسعه مطلوب فلسطینیان در سایه ادامه اشغالگری و شهرک سازی اسرائیلی و مصادره اراضی و تحمیل محاصره و تحریم ملت فلسطین ممکن نیست.

وی ادامه داد: نبود آزادی تردد و انتقال افراد و کالاها به نوار غزه و بالعکس- منطقه ای که از زمین، هوا و دریا محاصره است- و وجود ایستهای نظامی و دیوار نژادپرستانه حائل میان روستاها و شهرها ی فلسطینی و دره اردن و تقسیم کرانه باختری به 227 منطقه جغرافیایی جدا از هم اجازه  ارتباط میان آنها و دیگر اراضی فلسطینی را نمی‌دهد و سبب تشدید وخامت اوضاع معیشتی و انسانی و توسعه ملت فلسطین می‌شود.

المنصویر بر اهمیت تلاش سازمان ملل برای حمایت از مسیر توسعه اقتصادی فلسطینیان تاکید کرد و از جامعه بین المللی خواست منابع مالی و انسانی لازم و بیشتر برای کمک به ملت فلسطین را فراهم کرده و به ارائه کمکهای فناوری لازم برای سازماندهی نهادهای فلسطینی با هدف رسیدن به اقتصاد ملی باثبات و پایدار و تشکیل کشور مستقل فلسطینی قابل زندگی شرافتمندانه و مستقل از نظر اقتصادی و نیز تقویت توانمندی های فلسطینی برای مقابله با ویروس کرونا و دشواریهای بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن ادامه دهد.

سفیر قطر همچنین درگذشت شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت را تسلیت گفت و از مواضع و رویکرد وی تقدیر کرد./د102/ف
ارسال نظرات