۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۶۵۱۳۷
به همت مدرسه علمیه امام خمینی؛

مسابقه «زیارت اربعین حسینی» و «خاطره اربعین حسینی» برگزار می شود

مسابقه «زیارت اربعین حسینی» و «خاطره اربعین حسینی» برگزار می شود
تهران - دو مسابقه «زیارت اربعین حسینی» و «خاطره اربعین حسینی» به همت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) همزمان با اربعین حسینی برگزار می شود.

سرکار خانم، سیده کبری قاسمی معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اربعین را نماد وحدت مسلمانان و زمینه ساز ظهور دانست و گفت: حادثه کربلا و اربعین باید در ظرف جهان زنده بماند.

وی مهمترین پیام اربعین را جمع شدن همه آزادگان و مسلمانان جهان حول محور امام حسین(ع) دانست و ادامه داد: هر سال در این ایام مسلمانان و شیفتگان اباعبدالله الحسین(ع) از اقصی نقاط جهان در مسیر نجف تا کربلا قرار می گرفتند تا همگام با حضرت زینب(س) این مسیر را طی کنند اما امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا از پیوستن به قافله عاشوراییان محروم شدند.

قاسمی به تقویت برنامه های جایگزین پیاده روی اربعین با توجه به شرایط کنونی تاکید و عنوان کرد: بر همین اساس واحد پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در نظر دارد مسابقه «زیارت اربعین حسینی» را به منظور ماندگاری نام و نهضت ائمه معصومین(ع) و شناخت آن بزرگواران از طریق بررسی و مطالعه سیره علمی برگزار کند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: علاقمندان می توانند آثار خود را تا 16 مهرماه به صورت تایپ شده به آیدی @Yasnabaviii ارسال کرده و از جوایز این مسابقه بهره مند شوند.

وی همچنین از برگزاری مسابقه «خاطره اربعین حسینی» در این مدرسه علمیه خبر داد و اظهار داشت: از دیگر اقدامات واحد پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) به مناسبت ایام اربعین حسینی برگزاری مسابقه «خاطره اربعین حسینی» است تا از این طریق استعدادهای بالقوه طلاب کشف و خاطرات آنان جمع آوری شود.

قاسمی ادامه داد: علاقمندان می توانند آثار خود را تا 20 مهرماه به صورت تایپ شده به آیدی @Yasnabaviii ارسال کرده و از جوایز این مسابقه بهره مند شوند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات