۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۶۵۰۴۳
عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران:

سند ۲۰۳۰ به دنبال ترویج سبک زندگی و فرهنگ غربی است

سند ۲۰۳۰ به دنبال ترویج سبک زندگی و فرهنگ غربی است
تهران - راستی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ توجهی به مبانی دینی ندارد، گفت: سند ۲۰۳۰ به دنبال ترویج سبک زندگی و فرهنگ مادی غرب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زهرا راستی عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران، ظهر امروز در پنجمین هم اندیشی فقه نظام ساز با «نقد سند 2030 از منظر فقه التربیه» که از سوی این موسسه در محیط اسکایپ برگزار شد، گفت: فقه تربیتی بخشی از دانش فقه است که احکام مربوط به مربیان و متربیان را بیان می کند.

وی افزود: نظام سلطه برای حاکم کردن ارزش های بنیادین خود در سطح جهانی تلاش های فراوانی می کند و مبنای اصلی این تلاش معرفی دیدگاه نظام سلطه و حاکم کردن آن در سطح جهان که شامل تفکرات الحادی غربی چون تظاهر به حقوق بشر، اومانیسم و ... می شود.

راستی با بیان اینکه نظام سلطه از طریق سیستم های کنترلی طراحی شده از سوی خود اهداف و مقاصد شومی را در دنیا دنبال می کند، عنوان کرد: برای مثال برای رسیدن به اهداف خود سیستم و اسنادی چون کنترل جمعیت، کنترل بهداشت و ... را دنبال می کند اسنادی که خود تنظیم و بر جهان تحمیل کرده است؛ سند 2030 نیز چنین است.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه سند 2030 دارای 17 هدف اصلی و بیش از 160 هدف فرعی است، اظهار داشت: غرب معتقد است که یک منشور جدیدی را برای مردم جهان در اقصی نقاط جهان برای قرن 21 ارائه کرده است.

وی افزود: در این منشور هیچ گونه سخنی از دین به میان نیامده و بر اساس نگاه دینی اسلامی تناقضات و تضادهای آشکاری در بین مفاهیم این سند مشاهده می شود؛ غایت تعلیم و تربیت در سند 2030 نهایتا به وجود آمدن شهروند سازگار و نیروی کار حرفه ای برای رسیدن به آن اهدافی مادی است که غرب دنبال می کند.

راستی ادامه داد: در حالی غایت تعلیم و تربیت در نگاه دینی بست و گسترش توحید در همه جوامع، تاباندن نور توحید در همه قلوب و در نهایت آزادی از غل و زنجیر هوای نفس و رهایی از اسارت طواغیت عالم است.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه چهار سطح فرد، خانواده، مدرسه و جامعه در حیطه آموزش و پرورش مورد توجه قرار می گیرد، گفت: سند 2030 برای هر سه سطح خانواده، مدرسه و اجتماع برنامه دیکته می کند و شخصیت افراد را متناسب با آن چیزی که او ترسیم کرده شکل می دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فهم و درک اسناد بین المللی نیاز به دانش تخصصی مراتب خودش را دارد و اینگونه نیست که با مطالعه سند 2030 اهداف آن واضح و مشخص باشد زیرا در این اسناد معمولا الفاظ زیبایی به کار رفته که فهم آن واژگان نیاز به تفسیر دارد زیرا به مرور زمان همان نهادهایی که ناظر و مجری این اسناد هستند به تفسیر الفاظ آن اقدام کرده و دولت ها را موظف به عمل کردن تمام مفاد آن سند می کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات