۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۶۵۱۵۴
آیت الله صدیقی:

زیارت اربعین مختص امام حسین است

زیارت اربعین مختص امام حسین است
تهران - تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام حسین(ع) صاحب زیارت اربعین هستند، گفت: زیارت اربعین بیانگر جایگاه امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، پیش از ظهر امروز در جلسه هفتگی درس اخلاق که در جمع طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: یأس از اکبر کبائر است.

وی افزود: آلودگی انسان هر چقدر زیاد و وحشتناک باشد به اندازه کرم و عفو خداوند متعال نخواهد بود برای همین آدمی هرگز نباید از رحمت خداوند ناامید و مایوس شود.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه امام معصوم مظهر رحمت الهی است، عنوان کرد: حرکت از نشانه های امید و اجتناب از یأس است؛ فلسفه و حکمت سختی ها و بلاها آن است که انسان همواره به یاد خداوند متعال باشد و تنها از او یاری بجوید.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) غفلت را بدترین حال برای انسان دانست و اظهار داشت: انسان به واسطه غفلت و ناسپاسی از رحمت الهی دور می شود؛ نخستین گام به سوی امام زمان(عج) خروج از اسارت خود است.

وی خودبینی، خودپرستی و خودنمایی را زشتی زندگی بشر بیان و ابراز کرد: اعمال نیک آدمی همه باید برای رضای خدا باشد، تا انسان خودش را از باتلاق منیت خارج نکند نمی تواند امام زمان(عج) را درک کند.

آیت الله صدیقی خروج از خود را نیازمند خلوت و تفکر دانست و گفت: انسان گناهکار اگر در این دنیا بیدار نشود قطعا در قیامت با آتش دوزخ بیدار خواهد شد؛ هجرت از گناه و رذائل اخلاقی برترین جهاد است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه انسان همواره باید اهل استغفار باشد، اظهار داشت: استغفار آلودگی های باطنی را رفع و حجاب ها را کنار می زند و سبب می شود انسان هنگام عبادت به معراج برود.

وی با استناد به کلام امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند: مومن پنج علامت دارد که یکی از آنان این است که او هر وقت نماز می خواند سیر نمی شود؛ نماز حلاوتی دارد که هیچ لذتی به پای آن نمی رسد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه امام حسین(ع) صاحب زیارت اربعین هستند، گفت: در میان انبیا و ائمه اطهار(ع) کسی جز حضرت زیارت اربعین ندارد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات