۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۶۵۱۶۳
نماینده ولی‌ فقیه در خراسان جنوبی:

اهداف طرح‌های استکباری و انفعال داخلی برای مردم تبیین شود

اهداف طرح‌های استکباری و انفعال داخلی برای مردم تبیین شود
خراسان جنوبی - حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: باید اهداف پیاده‌سازی طرح‌های فرهنگی و اقتصادی استکباری در داخل کشور و انفعال و بی‌تفاوتی برخی برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در نشست با اعضای شورای راهبردی نمایندگی قرارگاه خاتم الاوصیاء (ع)، به تبیین رسالت این قرارگاه و نهادهای مشابه در جامعه پرداخت.

وی با انتقاد از اجرای بی‌سروصدای برخی طرح‌های آموزشی و فرهنگی غربی در کشور، گفت: باید اهداف پیاده‌سازی طرح‌های فرهنگی و اقتصادی استکباری در داخل کشور و انفعال و بی‌تفاوتی برخی برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در رابطه با ۲۰۳۰، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان که به مناسبت هفته معلم صورت گرفت، به‌صراحت از اجرای سند ۲۰۳۰ انتقاد کردند و اجرای بی‌سروصدای آن‌ را مطلقاً مجاز ندانستند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «به چه مناسبت یک مجموعه به‌اصطلاح بین‌المللی که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های دنیاست، این حق را داشته باشد که برای ملت‌های دنیا با فرهنگ‌های مختلف، تکلیف مشخص کند؟ اصل کار غلط است».

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: با توجه به تجارب کشور از این‌گونه ارتباط با مجامعی که روند مشخصی علیه نظام ما دارند و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری، لازم است متولیان نظام آموزشی کشور و در رأس آن شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست رئیس‌جمهور اداره می‌شود، بیش از پیش هوشیار بوده و برای خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن، اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی اظهار کرد: از دلایل توجیهی این سند، استفاده از توانمندی‌های بین‌المللی بیان شده، در حالی که حقیقت امر این است که در پس قول و قرارهای داده شده، باید داده‌های اطلاعاتی آموزشی و پرورشی کشور را در اختیار خارجی‌ها بگذاریم چنان‌که وزیر علوم تصریح کرده سالانه باید این اطلاعات ارسال شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: متأسفانه علی‌رغم ادعای دفاع از حقوق شهروندی و رونمایی از سند آن، محرمانه‌سازی بسیاری از مسائل برای مردم و دور زدن نهادهای قانونی کشور و دادن تعهدات بین‌المللی مغایر با قوانین و ارزش‌های کشور جزء اتفاقاتی است که طی سال‌های گذشته شاهد آن بودیم.

وی افزود: قطعاً این اقدامات ناشی از حساسیت و نگرانی از واکنش جامعه به‌ویژه جامعه علمی - آموزشی کشور بوده و به همین دلیل جریان پشت پرده آن تلاش دارد مسائل در سکوت برگزار شود؛ ازاین‌رو همه باید مراقب بوده و مانع از اجرای بی‌سروصدای این‌گونه طرح‌های استکباری باشیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات