۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۶۴۴۷۴
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی:

پاسبانی از اعتقادات مردم در تقابل با استکبار بر عهده روحانیت است

پاسبانی از اعتقادات مردم در تقابل با استکبار بر عهده روحانیت است
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام خسروی گفت: جنگ امروز، عرصه جنگ اراده‌ها و باورهاست و پاسبانی از باورها و اعتقادات مردم در این جهاد پیچیده و گسترده، به عهده روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام هابیل خسروی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، امروز در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) بیرجند در جمع طلاب و اساتید این مدرسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به تبیین رسالت طلاب و حوزویان در جامعه اسلامی پرداخت.

وی ادامه داد: ‌ دشمن از همان روز اول برای براندازی این انقلاب تلاش کرد و انواع و اقسام دسیسه‌ها را به کار گرفت، یکی از حیله‌های استکبار جهانی برای نابودی این انقلاب این بود که صدام را به‌عنوان یک عروسک خیمه‌شب‌بازی جلو انداختند و پشت سر او ایستادند.

حجت‌الاسلام خسروی افزود: جنگ ما با صدام در این هشت سال، جنگ با یک همسایه مرزی تنها نبود، بلکه بیش از 80 کشور دنیا هم از بلوک شرق و هم از بلوک غرب به صدام در این جنگ کمک کردند و همه ابزارهای نظامی را در اختیار او قرار دادند، بنابراین مبارزه‌ای که در این هشت سال شکل گرفت یک مبارزه واقعی بین حق و باطل و از نوع مبارزه انبیا و اولیای الهی با طواغیت بود.

حجت‌الاسلام خسروی، اخلاص و ایمان و اعتقاد به باورهای الهی را نقطه مشترک همه کسانی دانست که در این دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده‌اند و اظهار داشت: اگر با این روایت به دفاع مقدس و مبارزه حق و باطل نگاه کنیم این مبارزه همچنان ادامه دارد گر چه صحنه و میدان مبارزه عوض شده اما مبارزه همچنان باقی است؛ لذا برگزاری هفته دفاع مقدس تنها برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و جانبازان این حادثه عظیم نیست، بلکه هفته‌ای است برای بازسازی خودمان در این جهاد مقدس؛ هفته‌ای است برای بازخوانی برنامه‌هایمان برای مبارزه با دشمنان خدا.

وی افزود: عرصه جنگ امروز تنها در عرصه‌های نظامی و فرهنگی و اقتصادی نیست، بلکه عرصه جنگ امروز، عرصه جنگ اراده‌ها و باورهاست و پاسبانی از باورها و اعتقادات مردم در این جهاد پیچیده و گسترده، به عهده روحانیت است.

حجت‌الاسلام خسروی اضافه کرد: امروز ما در تنگه احد این جنگ حق و باطل قرار داریم اگر نتوانیم به‌خوبی از باورها و اعتقادات انسان‌ها پاسبانی کنیم یقیناً اسلام در این مبارزه ضربه خواهد خورد؛ اما اگر وظیفه خود را به‌درستی انجام بدهیم، نصرت الهی شامل ما خواهد شد و اسلام عزیز پیروز میدان خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: در این عرصه جنگ باورها آنچه بر عهده ماست، تبلیغ و ترویج معارف ناب الهی است؛ رسالت بزرگی که خدای تعالی بر عهده حوزه‌های علمیه گذاشته است.

وی ادامه داد: اما انجام این رسالت عظیم به تفقه در معارف الهی نیاز دارد؛ ازاین‌رو تفقه هم در آیه شریفه «فلولا نفر..» به‌عنوان رسالت مقدمی یک مبلغ دین مطرح است.

حجت‌الاسلام خسروی اضافه کرد: اگر در حوزه تفقه، مقدمات کار را درست فراهم نکنیم، قطعاً رسالت دوم را نیز نمی‌توانیم به سرانجام برسانیم، ازاین‌رو توصیه همه بزرگان دین این است که تلاش‌های علمی و اخلاقی خود را با نیت کسب رضایت الهی به‌گونه‌ای انجام دهیم که خدای تعالی خریدار آن باشد و حضرت ولی‌عصر (عج) با خیال آسوده برای تبلیغ و ترویج معارف دینی به ما اعتماد کند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات