۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۶۳۶۵۳
با حکم مدیر حوزه علمیه خراسان؛

مدیر جدید مدرسه علمیه سربیشه منصوب و معرفی شد

مدیر جدید مدرسه علمیه سربیشه منصوب و معرفی شد
خراسان جنوبی - با صدور حکمی از سوی مدیر حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام کاظمی به‌عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه سربیشه منصوب و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با صدور حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام سید حسین کاظمی به‌عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه مرحوم داوری سربیشه منصوب و معرفی شد.

امروز در مراسمی با حضور مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، امام‌ جمعه، اساتید و جمعی از مسؤولان شهرستان سربیشه، از زحمات حجت‌الاسلام ذبیح‌الله نوری در مقام مدیریت مدرسه علمیه مرحوم داوری (ره) سربیشه تقدیر و تجلیل و حجت‌الاسلام سید حسین کاظمی به‌عنوان مدیریت جدید این مدرسه معرفی شد.

در حکم حجت‌الاسلام کاظمی، مدیریت جدید مدرسه علمیه مرحوم داوری (ره) سربیشه که از سوی مدیر حوزه علمیه خراسان صادرشده، آمده است: مدارس علمیه یکی از پربارترین مراکز علمی تشیع و مهد پرورش بزرگان نام‌آور در دانش‌های اسلامی، طی قرن‌های مختلف بوده که با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) از رشد چشمگیری برخوردار گردید.

در این حکم با اشاره به اینکه صیانت و حفظ این میراث گران‌بها، نیازمند تلاشی مضاعف و شکوفایی آن، به مدیریتی عالم، جامع و دلسوز نیاز دارد، آمده است: بدین لحاظ نظر به توانمندی علمی، حسن تجربه و برخورداری جنابعالی از صلاحیت‌های لازم، شما را به‌عنوان سرپرست مدرسه علمیه مرحوم داوری رحمه‌الله علیه سربیشه منصوب می‌نمایم.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی در پایان این حکم می‌افزاید: امید است در پرتو الطاف الهی و توجهات خاص حضرت ولی‌عصر (عج) و بهره‌گیری از رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) ضمن استفاده از ظرفیت‌های بالای معنوی، تربیتی، آموزشی و توانمندی‌های موجود آن مدرسه مبارکه، با برنامه‌ریزی دقیق، بتوانید زمینه رشد و پرورش جوانانی متدین، فاضل و انقلابی را در راستای اهداف تحولی حوزه علمیه و اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ و معارف اسلامی فراهم‌ سازید.

نگاهی به مدرسه علمیه مرحوم داوری سربیشه

شهرستان سربیشه یکی از شهرستان‌های خراسان جنوبی است که مشاهیری چون دکتر کاظم معتمد نژاد (پدر علم ارتباطات ایران) و دکتر مهدی بلالی مود (پدر علم سم‌شناسی ایران) از این خطه به پا خاستند، افرادی که برای مردمان این استان افتخار آفریدند و هیچ زمانی از یادها فراموش نخواهند شد.

ازجمله علمای این شهرستان نیز می‌توان به مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی داوری اشاره کرد که در دوران خود یکی از علمای برجسته زمان بوده‌اند و زحمات بسیار زیادی را برای تربیت شیعیان اهل‌بیت (ع) متحمل شده‌اند.

پس از فوت این عالم بزرگوار، خانه ایشان که در کنار مهدیه شهرستان قرار دارد، محل رفت‌وآمد روحانیون و طلبه‌ها می‌شود.

با کمک فرزندان مرحوم داوری در واگذاری خانه پدری خود و همکاری امام‌جمعه وقت، مدرسه علمیه مرحوم داوری در سال 1387 کار رسمی خود را آغاز می‌کند.

همت مدیر و اساتید سخت‌کوش باعث شده است تا این مدرسه طی چند سال گذشته عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذارد و طلبه‌های شایسته‌ای را به جامعه تحویل دهد؛ به‌گونه‌ای که در سال تحصیلی جدید نزدیک به 100 طلبه در این مدرسه علمیه مشغول تحصیل هستند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات