۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۶۵۱۶۵
حجت الاسلام شکریان تأکید کرد؛

ضرورت حفظ و تقویت عظمت مراسم اربعین حسینی در کشور

ضرورت حفظ و تقویت عظمت مراسم اربعین حسینی در کشور
مازندران - حجت الاسلام شکریان با اشاره به عدم پذیرش زائران حسینی از سوی کشور عراق بر ضرورت بکار گیری سایر ظرفیت ها به منظور بزرگداشت این روز مهم تأکید کرد.
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و عدم پذیرش زائران حسینی از سوی کشور عراق بر ضرورت بکار گیری سایر ظرفیت ها به منظور بزرگداشت این روز مهم تأکید کرد.
 
وی با بیان این که به دلیل شیوع ویروس کرونا، محدودیت هایی در کشورمان و همچنین کشور عراق به وجود آمده است، افزود: باید شکوه و عظمت اربعین حسینی با بهره گیری از سایر ظرفیت ها حفظ شود.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا از عظمت این مراسم بکاهد.
 
حجت الاسلام شکریان به شکست توطئه دشمنان در ماه محرم اشاره کرد و گفت: علیرغم این که دستگاه تبلیغاتی دشمن شبانه روزی علیه عزاداری ماه محرم به دروغ پراکنی پرداخت، اما عزاداری سید و سالار شهیدان با شکوه خاصی در سراسر ایران اسلامی برگزار شد.
 
وی با بیان این که اربعین حسینی نیز  تجلی اقتدار و عظمت امت اسلامی در برابر دشمنان اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: دشمنان سال ها تلاش کردند تا از عظمت این مراسم میلیونی بکاهند اما با هوشیاری و بصصیرت عزاداران حسینی شکست خوردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که می توان از سایر ظرفیت ها برای حفظ شکوه و عظمت مراسم اربعین حسینی استفاده کرد، تصریح کرد: به طور حتم اربعین حسینی امسال نیز به الگویی در جهان تبدیل خواهد شد.
 
وی با بیان این که فضا سازی محیطی در شهرها و روستاها متناسب با ایام اربعین حسینی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: متولیان این بخش باید برنامه های متنوعی را برای حفظ و تقویت مراسم اربعین حسینی در نظیر بگیرند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که اربعین حسینی در سال های گذشته به نماد اقتدار و عظمت امت اسلامی تبدیل شد، خاطرنشان کرد: دشمنان در تلاش هستند به بهانه شیوع ویروس کرونا این مراسم با اهمیت را تضعیف کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود تأکید کرد: مراسم متمرکز پیاده روی اربعین در همه شهرهای کشور با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی به ظرفیت بالای فضای مجازی برای برگزاری مراسم ها و برنامه های اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد اعمال محدودیت ها هستیم باید با ظرفیت فضای مجازی جایگاه و عظمت مراسم اربعین حسینی حفظ شود.
 
حجت الاسلام شکریان همچنین به نقش فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در تقویت برنامه های اربعین حسینی امسال اشاره کرد و افزود: همه دوستاران اهل بیت(ع) به ویژه جوانان مؤمن و انقلابی باید برای تقویت این مراسم معنوی به میدان بیایند.
 
وی همچنین بر ضرورت فعالیت فعالان و موکب داران اربعین در همه شهرهای کشور و استان در روز اربعین حسینی، تأکید کرد و گفت: باید در شرایطی که امکان برپایی موکب اربعین در کشور عراق وجود ندارد، طرح رزمایش کمک مؤمنانه در این روزها در کشورمان بیشتر تقویت شود.
 
استاد حوزه علمیه، همچنین راه اندازی حسینیه سیار، پویش ختم قرآن و زیارت اربعین، برگزاری سوگواره شعر اربعینی، برپایی نمایشگاه های عکس اربعین، روایتگری حوادث پیاده روی اربعین و راه اندازی پویش اربعین تمرینی برای ظهور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را از مهم ترین اقدامات ستاد برگزاری عملیات ویژه اربعین حسینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران اعلام کرد./950//302/خ
ارسال نظرات