۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۶۶۵۱۹۲
مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان خبر داد؛

نصب سایت‌های خورشیدی در مدارس علمیه کاشان

نصب سایت‌های خورشیدی در مدارس علمیه کاشان
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین فرجی از نصب سایت خورشیدی در ۸ مدرسه علمیه کاشان خبر داد و گفت: این تعداد سایت خورشیدی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال راه اندازی شد.
حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: ۸ مدرسه از ۱۹ مدرسه علمیه تحت پوشش مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان موفق به نصب پنل‌های خورشیدی و ایجاد سایت خورشیدی شده اند.

وی از نصب سایت خورشیدی در ۸ مدرسه علمیه شهرستان کاشان خبر داد و افزود: این تعداد سایت خورشیدی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال راه اندازی شده است.

مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان یادآور شد: تسهیلات بانکی دریافت شده برای سایت‌های خورشیدی مدارس علمیه کاشان با ۶ ماه تنفس اقساط است که اقساط آن از محل فروش برق این سایت‌ها تامین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: با نصب سایت‌های خورشیدی در مدارس علمیه کاشان و تولید برق و فروش آن به شبکه سراسری بخشی از هزینه‌های مدارس علمیه تامین می‌شود.

وی با اشاره به نگاه جدی حوزه علمیه به منابع درآمدزا و خود کفایی مدارس علمیه، ابراز کرد: سایت‌های خورشیدی منبع درآمدی پایدار برای مدارس علمیه هستند که می‌تواند بخشی از هزینه‌های مدارس علمیه را تأمین کند.

لازم به ذکراست، در منطقه کاشان بزرگ ۱۹ مدرسه علمیه فعال با ۵ هزار و ۷۹۲ طلبه و یک مدرسه علمیه در حال ساخت است که از این تعداد ۱۳ مدرسه علمیه در شهرستان کاشان است و ۶ مدرسه شهر‌های تابعه کاشان، آران و بیدگل، قمصر، برزگ، نطنز و نراق در استان مرکزی است./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات