۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۶۵۲۰۵
آیت الله تحریری مطرح کرد؛

عبودیت و بندگی؛ هدف و راز خلقت انسان

عبودیت و بندگی؛ هدف و راز خلقت انسان
تهران - تولیت مدرسه علمیه مروی عبودیت را هدف و راز خلقت انسان بیان کرد و گفت: انسان متقی در برابر اوامر و نواهی پروردگار تسلیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، صبح امروز در یازدهمین نشست از سلسله نشست های اخلاقی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: تحقق بندگی خداوند متعال محور اصلی حرکت انسان به سوی کمال است.

وی با بیان اینکه انسان برای بندگی خالصانه خلق شده است، عنوان کرد: خداوند متعال به انسان مقام خلافت اللهی داد و این مقام جز با ابراز عبودیت نسبت به ذات مقدس اله محقق نمی شود.

آیت الله تحریری ادامه داد: در آیات و روایات انسان های شاخص با عنوان عبادالله یاد می شوند؛ انسان اگر عبدالله باشد همه شؤون زندگی او حول محور این عنوان انجام می شود بنابراین آدمی همیشه باید به حقیقت وجودی خود توجه داشته باشد تا گرفتار غفلت نشود.

تولیت مدرسه علمیه مروی تقوای الهی را ملاک رسیدن به کرامت واقعی دانست و اظهار داشت: خداوند متعال همه انسان ها را از آن کرامت واقعی برخوردار کرده و به آدمی یک جایگاه ویژه عطا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تقوا با طاعت همراه است، ابراز کرد: انسان متقی در برابر اوامر و نواهی الهی تسلیم بوده و همواره از دستورات دین تبعیت می کند، انسان اگر بخواهد در مسیر سعادت قرار گیرد باید در مسیر عبودیت، تقوا و طاعت باشد.

آیت الله تحریری خضوع در پیشگاه پروردگار را یکی از نشانه های تقوا و بندگی خواند و اظهار داشت: این خضوع باید در همه اعمال و رفتار آدمی و در برابر همه دستورات الهی آشکار باشد. انسان اگر اهل غفلت باشد به زندگی دنیا مشغول و از عالم آخرت غافل می شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی در پایان خاطرنشان کرد: انسان در عالم دنیا همواره در حال امتحان بین دو عبودیت نفس و حق است تا مشخص شود چه کسی معبود حقیقی را اطاعت می کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات