۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۶۵۱۹۰
تولیت مدرسه علمیه مروی:

دولت تدبیر و امید به فکر رفع مشکلات مردم نیست

دولت تدبیر و امید به فکر رفع مشکلات مردم نیست
تهران - آیت الله تحریری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به فکر رفع مشکلات مردم نیست، گفت: مشکلات مردم با مذاکره و برجام حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، عصر امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه معیر گفت: انسان در فعالیت های دنیوی باید هدف و همتی بلند داشته باشد.

وی افزود: انسان اگر بخواهد به آن مقامات بالای انسانی دست یابد باید توجه و ارتباط خاص با خداوند داشته باشد؛ پروردگار همان حقیقت و کمال مطلق است.

آیت الله تحریری با بیان اینکه همه هستی تحت نفوذ و قدرت پروردگار است، اظهار داشت: براساس آیات و روایات مراد از قرب الهی، سکونت در فردوس است، کسانی که می خواهند به قرب الهی دست یابند باید زندگی دنیا نزد ایشان سبک باشد و نهایت همتشان نباشد.

تولیت مدرسه علمیه مروی کمال خواهی را از ویژگی های انسان برشمرد و ابراز کرد: کمال خواهی و زیبایی طلبی بیانگر وجود درک های دیگری است که نشان از حیات دیگری غیر از عالم دنیا دارد؛ این حیات به تنهایی درک نمی‌شود بلکه با آثاری که دارد درک می‌شود.

وی ظهور مهم حیات را در درک و قدرت دانست و اظهار داشت: اگر انسان به آن جایگاه وجودی خودش توجه داشته باشد ارتباطات ظاهری دنیا نزدش کوچک و سبک می‌شود و می‌فهمد که انسان لایه های وسیعی دارد که حاکم بر این فعالیت ها و درک های ظاهری است.

آیت الله تحریری ادامه داد: برای همین همواره قرآن توصیه می‌کند تا انسان به خودش توجه داشته باشد زیرا این خود دارای لایه ها و ابعاد مختلفی است که برخی از این لایه ها بر دیگری غلبه دارد.

تولیت مدرسه علمیه مروی افزود: اتصال آگاهانه به خداوند متعال کششی است که در وجود انسان هست و همواره به سوی این حقیقت حرکت می‌کند منتهی زمانی که غفلت بر انسان عارض شود آدمی از رشد واقعی باز می‌ماند و تنها به عالم دنیا توجه می کند.

وی ادامه داد: افراد دنیا طلب تنها به زندگی دنیا توجه دارند و نسبت به دینداری مردم و بهره بردن از افراد متعهد و مومن در اداره جامعه بی توجه هستند و تنها به افرادی که خوب می توانند چپاول کنند و نقشه آنان را با زد و بند عملی کنند بها می دهند بعد نام خود را دولت تدبیر و امید نیز می گذارند بدون اینکه به فکر مردم باشند و اینکه بدانند امت اسلامی در چه سختی و مشقتی زندگی می کنند زمانی هم که به آنها گفته می شود مردم در سختی و مشکلات هستند دم از مذاکره و برجام می زنند.

آیت الله تحریری در پایان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب آن مرد الهی که خط الهیات زندگی دنیایی امت اسلام را برنامه ریزی می کند عملکردشان به نحوی دقیق و صحیح است که سیاستمداران دنیا طلب در سیاست این مرد الهی مانده اند که ایشان این سیاست و ذکاوت را از کجا آورده است؛ دنیا طلبان زمانی که گرد هم می نشینند یکدیگر را تایید می کنند مانند فتنه گران که خودشان را حق می دانند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات