۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۶۵۲۱۸
آیت الله رشاد مطرح کرد؛

تعدی به بندگان؛ بدترین توشه برای آخرت

تعدی به بندگان؛ بدترین توشه برای آخرت
تهران - رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران نافرمانی، عصیان و طغیان در پیشگاه خداوند را بدترین نوع ظلم دانست و گفت: تعدی به بندگان بدترین توشه برای آخرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی اکبر رشاد رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران، صبح امروز پیش از آغاز درس خارج که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: امیرمومنان علی(ع) فرمودند: تعدی به بندگان خدا بد توشه ای برای سفر آخرت است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه دنیا عالم توشه اندوختن برای سفر طولانی معاد و ورود به عالم آخرت است، ابراز کرد: عالم آخرت عالمی حقیقی و ابدی است.

آیت الله رشاد ادامه داد: بعضی از انسان ها عالم دنیا را وسیله قرار می دهند تا برای سفر طولانی آخرت توشه جمع آوری کنند بر همین اساس همواره به دنبال انجام اعمال خیر، کمک به دیگران، برقراری عدالت و مبارزه با نفس خویش هستند.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران با بیان اینکه برخی انسان ها در عالم دنیا به دنبال ظلم و ستم به خود، دیگران و پروردگار هستند، اظهار داشت: کسانی که در حق خود و دیگران ستم می کنند، دست به تضییع حقوق خود و سایرین می زنند و تکالیف الهی خویش را انجام نمی دهند خود را مستحق عذاب و عقاب می کنند.

وی نافرمانی، عصیان و طغیان در پیشگاه خداوند را بدترین نوع ظلم برشمرد و اظهار داشت: اینکه انسان حقیر و ضعیف در برابر ساحت قدسی پروردگار متعال که بی نهایت مطلق است نافرمانی کند و جسارت داشته باشد این بالاترین ظلم است.

آیت الله رشاد ادامه داد: اینکه محکوم به حاکم، ضعیف به قوی و پایین به بالا ستم و ظلم کند قبح چنین ستمی صد چندان برابر است نسبت به ستمی که عکس این باشد؛ بعضی از انسان ها تمام عمرشان را در حال ستم به خود، دیگران و خداوند متعال سپری می کنند و به این ترتیب آنها نیز زاد و توشه برای آخرت ذخیره می کنند توشه ای که سراسر آتش و عذاب است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: ستم درخصوص عباد تنها به انسان ها اختصاص پیدا نمی کند بلکه ستم در حق هر ذی حیاتی ستم در حق عباد است، بعضی از حیوانات عابدتر و عبیدتر از برخی انسان ها هستند زیرا بعضی از انسان ها از حیوان پست‌ترند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات