۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۶۵۲۴۰
حجت الاسلام والمسلمین عربیان:

حاشیه سازی برای حوزه های علمیه استراتژیک دشمن است

حاشیه سازی برای حوزه های علمیه استراتژیک دشمن است
کرمانشاه - استاد حوزه علمیه گفت: حاشیه سازی برای حوزه های علمیه یک «تز» استراتژیک برای دشمنان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه اظهار داشت: حوزه های علمیه به نوعی کانون فکری و دینی جوامع اسلامی محسوب می شوند، بنابراین توجه و رسیدگی به این مراکز باید از اولویت ها باشد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه حوزه های علمیه باید انقلابی بمانند، گفت: حوزه های علمیه به فرموده امام خامنه ای باید همواره انقلابی بمانند که این کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی از چندین بُعد قابل بررسی و تحلیل است.

وی ادامه داد: کلام رهبری در بحث انقلابی ماندن حوزه های علمیه در بحث سخت افزاری و نرم افزاری می تواند تا حد قابل توجهی در مقابل هجمه های رسانه ای و اعتقادی دشمنان تاثیرگذار باشند و بالعکس این قضیه هم که اظهر من الشمس است.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با اشاره به اینکه در حوزه نرم افزاری روحیه انقلابی حوزه های علمیه در تقابل فرهنگی و اعتقادی یک سنگر در مقابل دشمنان است، گفت: زمانی که طلاب به مانند طلاب دهه های گذشته از روحیه انقلابی برخوردار باشند، بی شک مسایلی تحت عنوان «نفوذ» « حاشیه سازی» و... در حوزه های علمیه هرگز نمی توانند رسوخ کنند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در بحث سخت افزاری هم حوزه های علمیه باید بتوانند که نیازهای خود را به صورت آتش به اختیار و جهادی حل کنند که بحث سخت افزاری تقریبا موضوعی جدید در حوزه ها است که نیازمند کار بیشتری است.

وی در بخش دیگری از سخنان به برخی از آفت ها و آسیب های موجود در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: دشمن لحظه ای از توطئه و دسیسه چینی علیه انقلاب به ویژه حوزه های علمیه کوتاه نخواهد آمد و بی شک برای عملی کردن این نیت پلید خود از نیروهای داخلی و خارجی خود استفاده می برد.

وی با اشاره به اینکه حاشیه سازی برای حوزه های علمیه یک «تز» استراتژیک برای دشمنان انقلاب اسلامی است، گفت: اگر به خوبی در مطالب منتشر شده در فضای مجازی دقت کنیم متوجه تلاش همه جانبه دشمنان برای خدشه وارد کردن به چهره حوزه های علمیه، آیات عظام و شخصیت های دینی کشور خواهیم شد، لذا اینجاست که جامعه به ویژه طلبه نیازمند بصیریت و بینش دینی و سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در ادامه نسبت به خطر نفوذ جریان های سکولار در حوزه های علمیه هشدار داد و گفت: یکی دیگر از برنامه های دشمنان، ایجاد باورهای سکولار در بین حوزویان به ویژه طلاب جوان است و بی گمان این توطئه ای بزرگ برای دین زدایی در جامعه اسلامی است.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه طلاب نباید خود را در مسیر جریان های سیاسی قرار دهند، عنوان داشت: نفوذ جریان های سیاسی به حوزه های علمیه می تواند رمینه انحراف اهداف اصلی این مراکز دینی را فراهم کند، لذا دوری از سیاست زدگی باید از اولویت های طلاب باشد.

وی تصریح کرد: البته سخن بنده بدان معنا نیست که طلبه در مباحث سیاسی باید غریبه باشد، بلکه کلام بنده بدان معناست که حوزویان و طلاب باید در علوم سیاسی خبره باشند ولی سیاست زده نگردند که این یک آفت برای آینده هر طلبه ای است.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در پایان سخنان خود گفت: بنابراین طلبه ای که چندین سال از عمر خود را در حوزه های علمیه صرف می کند باید قدر ثانیه ثانیه حضورش را در این مکان مقدس بداند و تمام هم و غمش فراگیری جامع علوم دینی باشد./1400//310/خ

ارسال نظرات