۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۶۵۲۵۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نماز جمعه باید تبلور خلق عظیم باشد

نماز جمعه باید تبلور خلق عظیم باشد
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه نمازجمعه باید تبلور خلق عظیم باشد، گفت: زمانی این امر محقق خواهد شد که امام جمعه سعه صدر داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه کاشان، گفت: ستاد نماز جمعه باید حلقه اتصال نهاد ولایت و امامت قلمداد شود.

وی با اشاره به اینکه نمازجمعه باید تبلور خلق عظیم باشد، افزود: زمانی این امر محقق خواهد شد که امام جمعه سعه صدر داشته باشد و ستاد نماز جمعه که ماموریت پاسداری از این جایگاه را دارد باید دارای چنین فرهنگ و مرام و مسلکی باشد.

آیت الله سلیمانی نماز جمعه را برخاسته از اعتقادات مردم دانست و ابراز داشت: همه کسانی که در شعاع پنج و نیم کیلومتری از چهار جهت از محل برگزاری نماز جمعه قرار دارند و عذری ندارند باید در نماز جمعه شرکت کنند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی
وی افزود: تفاوت بین امام جمعه و امام جماعت این است که امام جماعت سفیر است، اما امام جمعه امیر است و برای اینکه حرف اول منطقه را بزند باید بر مسائل منطقه اشراف و تسلط کامل داشته باشد و بهتر از دیگران تجزیه و تحلیل کند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه امام جمعه در اطلاع از مسائل منطقه باید پیشتاز باشد، گفت: اعضای ستاد نماز جمعه باید امام جمعه را برای دریافت اخبار و رخداد‌های منطقه کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان برحضور نمایندگان ستاد نمازجمعه در مساجد، ادارات و روستا‌های تابعه تأکید کرد و افزود: نمایندگان نماز جمعه در این مکان‌ها با تبلیغات محیطی برای نمازجمعه می‌توانند مردم را دعوت به حضور در نماز جمعه کنند.

آیت الله سلیمانی گفت: در دوره‌ای که واگرایی و نفاق در جامعه وجود دارد، نماز جمعه نُودِیَ لِلصَّلَاةِ است و همه هفته نمازجمعه باید تبلیغ و یادآوری شود تا گستره نماز جمعه توسعه داشته باشد.

وی افزود: درستاد نماز جمعه نمایندگانی از همه ادارات و نهاد‌ها و ارگان‌ها باید حضور داشته باشند و از امکانات مجموعه و نهاد خود از جمله اتوبوس در روز‌های تعطیل جمعه برای رفاه نمازگزاران جمعه استفاده کنند.

علیرضا کاشانی نژاد رییس ستاد نماز جمعه کاشان نیز در ابتدای این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی امام جمعه فقید کاشان و تقدیر از ۱۴ سال خدمات آیت الله عبدالنبی نماز بعنوان امام جمعه و سفیر ولایت در کاشان، گفت: از سال ۸۵ تا کنون نزدیک به ۵۸۲ نماز جمعه در شهرستان کاشان برگزار شده است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی
وی ادامه داد: طی این مدت تمامی خطبه‌های نماز جمعه ثبت و ضبط شده است و به صورت لوح فشرده در ستاد نماز شهرستان کاشان نگهداری می‌شود.

به گفته وی تا قبل از شیوع کرونا و تعطیلی نماز جمعه سالانه به طور میانگین حدود ۴ هزار نمازگزار جمعه در نماز‌های جمعه شهرستان کاشان شرکت داشتند که این رقم در مناسبت‌های مختلف به چندین برابر افزایش داشته است.

رییس ستاد نماز جمعه کاشان یادآور شد: اعضای ستاد نماز جمعه کاشان سربازان گمنامی هستند که طی ۵۲ هفته در سال بدون وقفه و بدون هیچگونه چشمداشتی و دریافت ریالی با عشق و علاقه در ستاد نماز جمعه فعالیت دارند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات