۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۶۶۵۲۷۲
یامین پور تأکید کرد؛

لزوم پژوهش و تبیین اندیشه های ناب انقلاب اسلامی در جامعه

لزوم پژوهش و تبیین اندیشه های ناب انقلاب اسلامی در جامعه
رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، گفت: فتنه ۸۸ زنگ خطر برای جبهه انقلاب و افسران جنگ نرم بود که افراد نباید از مطالعه و پرداختن به اندیشه‌های ناب انقلاب جدا شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا نشست رونمایی از کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت»، امروز در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی با حضور علی مهدیان نویسنده اثر، محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره، وحید یامین‌پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این نشست وحید یامین پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی درباره شرکت در این نشست گفت: این کتاب که توسط خانه طلاب پیگیری شده در واقع مقابل حرف کسانی است که می گویند که اسلام اقتصاد ندارد.

یامین پور با اشاره به نظامی که این کتاب برای انقلاب اسلامی قائل است، خاطر نشان کرد: یک جریان سنتی وجود دارد که می گوید ما نظامی برای اقتصاد اسلامی نداریم و حالا طلبه های جوان انقلابی با نوشتن یک کتاب و دسته بندی نظری انقلاب اسلامی طرح کلی اندیشه مقاومت را تدوین کرده اند و این جای تقدیر دارد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، در مورد این کتاب و ادبیات موجود در آن گفت: این کتاب به یکی از وجوه مغفول مانده در انقلاب پرداخته است و آن عرفانی بودن این انقلاب است.

وی در ادامه اظهار داشت: حضرت امام خودشان تا اواخر عمر مبارکشان بر این وجهه عرفانی و حکمی توجه می دادند و در نامه به گورباچف می ببینید که حضرت امام گورباچف را به تفکرات ابن عربی توجه می دهند.

یامین پور با توجه به مسیر رشد انقلاب گفت: مسیر رشد انقلاب بر اساس مبانی عرفانی بوده و در این حوزه باید تلاش های زیادی انجام شود که این کتاب هم در همین راستا تدوین شده است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، با اشاره به سختی های مسیر مبانی عرفانی خاطر نشان کرد: کار کردن در این مسیر بسیار دشوار است و هر کسی نمی تواند در این حوزه وارد شود ولی وارد شدن و کار کردن در این حوزه دستاوردهای بزرگی در خود دارد.

وی در ادامه گفت: این کتاب در خود درخشندگی خاصی دارد و توانسته در خود صورت بندی نظری برای انقلاب اسلامی تعریف کند.

یامین پور با اشاره به نقص های این کتاب اظهار داشت: به نظر بنده شما در جاهایی توانسته اید مطالب را به درستی و محققانه جواب دهید ولی جاهایی از کتاب از مفاهیم ذوقی استفاده کردید و این نقطه ضعف این کتاب است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، با اشاره به زنگ خطر فتنه 88 برای جبهه انقلاب گفت: فتنه 88 یک زنگ خطری برای جبهه انقلاب و افسران جنگ نرم به وجود آورد که مسائل روزمره نباید این افراد را از مطالعه و پرداختن به اندیشه های ناب انقلاب جدا کند و همیشه باید خود را محتاج مطالعه و پژوهش در این حوزه بدانیم.

وی همچنین در ادامه اظهار داشت: خوب بود در این کتاب علاوه بر موفقیت ها و پیروزی های انقلاب به شکست ها و مشکلات انقلاب اسلامی نیز پرداخته شود زیرا همانطور که ما در زمان پیامبر(ص) جنگ بدر را داشتیم جنگ احد را نیز داشتیم./826/پ202/ق

ارسال نظرات