۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۶۵۳۰۲

خاطرات غائله کردستان و دستمال‌سرخ‌ها چاپ شد

خاطرات غائله کردستان و دستمال‌سرخ‌ها چاپ شد
کتاب «او یک دستمال سرخ بود» نوشته علیرضا محمدی شامل خاطرات عبدالله نوری‌پور از رزمندگان حاضر در غائله کردستان توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «او یک دستمال سرخ بود» نوشته علیرضا محمدی شامل خاطرات عبدالله نوری‌پور از رزمندگان حاضر در غائله کردستان به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

در این‌کتاب به معرفی گروه دستمال سرخ‌ها و اعضای آن پرداخته می‌شود. دستمال سرخ‌ها اولین گردان کماندویی سپاه پاسداران بودند که دستمال‌های سرخی به گردن خود بسته و با فرماندهی شهید اصغر وصالی به کردستان رفتند. این‌گروه در کردستان عملکرد موفقی داشت. به‌عنوان مثال، رکن اصلی مقاومت پاسدارها در پاوه، به‌عهده گروه دستمال سرخ‌ها بود؛ حماسه‌ای که به تبع آن امام خمینی (ره) جمله معروف «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» را فرمود.

در بخشی از کتاب «او یک دستمال سرخ بود» آمده است:

«برای آخرین دیدار به بیمارستان رفتیم. منصور روی تخت آرام خوابیده بود. در چهره‌اش چیزی دیده نمی‌شد، جز آرامشی که حسرتمان را بیشتر می‌کرد. اوسطی دیرتر از ما وارد گروه دستمال‌سرخ‌ها شد و زودتر از ما برات شهادت را گرفت. اصغر وصالی، دستمال‌سرخ را از پیشانی منصور باز کرد و به گردنش بست. شاهرگ منصور تند و تند می‌زد! یا چشم‌های من این‌طور می‌دید که دستمال دورگردنش بی قراری می‌کند و سرخ و سرخ‌تر می‌شود.»

این‌کتاب با ۲۲۸ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است./826/د102/ق

ارسال نظرات