۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۶۵۳۱۸
در صورت قرمز بودن وضعیت کرونا؛

اجلاس سراسری نماز به صورت مجازی برگزار می شود

اجلاس سراسری نماز به صورت مجازی برگزار می شود
همدان - حجت‌الاسلام مرتضی حسنی حلم گفت: در صورت قرمز بودن وضعیت بیماری کرونا در اواخر آذرماه، اجلاس سراسری نماز نیز در استان همدان به صورت مجازی و برخط برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام مرتضی حسنی حلم؛ مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، امروز در مراسم تجلیل از دستگاه‌های برتر استان در حوزه نماز، مطرح کرد: نماز ستون دین اسلام است و از اهمیت نماز همین بس که امام حسین (ع) در اوج مشقت و سختی نماز خود را به صورت جماعت در ظهر عاشورا به جا آوردند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان اضافه کرد: راه ما نیز باید راه امام حسین(ع) باشد و نماز را در اول وقت به جا بیاوریم و در اهمیت و توجه به آن کوتاهی نکنیم، زیرا کنار گذاشتن نماز باعث می شود انسان به سمت گناهان دیگر حرکت کند.

وی در ادامه با اشاره به اهل نماز بودن یک جامعه، بیان داشت: هر چه در جامعه افراد نماز خوان بیشتر باشند، آن جامعه، جامعه سالم تری خواهد بود، البته توجه به نماز باید یک توجه عمیق و ژرف اندیشانه باشد و نه یک نگاه سطحی و ظاهری.

حجت الاسلام حسنی در ادامه گریزی به وضعیت رو به رشد بیماری کرونا زد و تصریح کرد: با توجه به وجود این بیماری و ویروس منحوس و بسیاری از مشکلات عدیده دیگر که باعث بر هم زدن آرامش و به وجود آمدن استرس در انسان می شود، نماز می تواند یک داروی آرام بخش باشد و انسان را به آرامشی خدایی و نامتناهی برساند.

وی با اعلام اینکه در اواخر آذر ماه اجلاس سراسری نماز با موضوع «پیوند نماز، خانه، مسجد و مدرسه» برگزار خواهد شد، اظهار داشت: اساس و بنیان فکری و تربیتی انسان در مدرسه، خانه و مسجد کل می گیرد و ما با پیوند و هماهنگی این سه رکن می توانیم شخصیت واقعی یک فرد را شکل بدهیم. هرکجا که بین این سه رکن تعارض وجود داشته است نتیجه اش شکل گیری یک شخصیت هنجار شکن بوده است.

مدیر ستاد اقامه نماز همدان در خصوص چگونگی برگزاری اجلاس سراسری و کشوری نماز، در صورت تشدید بیماری کرونا و یا در اوج ماندن آن در موعد مقرر، ابراز داشت: در صورت قرمز بودن وضعیت بیماری کرونا در اواخر آذر ماه، اجلاس سراسری نماز نیز در استان همدان به صورت مجازی و برخط برگزار خواهد شد./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات