۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۶۵۳۲۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

عظمت اربعین را با انعکاس این مراسم در شبکه‌های اجتماعی به جهانیان نشان دهیم

عظمت اربعین را با انعکاس این مراسم در شبکه‌های اجتماعی به جهانیان نشان دهیم
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام رضایی با تأکید برانعکاس مراسم اربعین در شبکه‌های اجتماعی گفت: باید عظمت اربعین را با انعکاس این مراسم در شبکه‌های اجتماعی به جهانیان نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، امروز در نشست برنامه‌ریزی مراسم اربعین، بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای تجسم عظمت اربعین تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال پیاده‌روی اربعین برگزار نمی‌شود باید از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی به نحو احسن استفاده کنیم.

وی افزود: در سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم پذیرش زائران از سوی کشور عراق افزون بر اینکه پیاده‌روی اربعین به سمت کربلای معلی برگزار نمی‌شود هیچ‌گونه پیاده‌روی به سمت اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان هم نداریم.

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: شیوع بیماری کرونا شرایط ناخواسته‌ای را بر کشور تحمیل کرده است و در برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر هم محدودیت‌هایی ایجادشده است.

وی ادامه داد: در این شرایط که پیاده‌روی هیئات مذهبی و مردم به سمت اماکن متبرکه ممنوع شده لازم است مردم از این محدودیت‌ها استفاده کرده و در منازل خود به عزاداری بپردازند.

حجت‌الاسلام رضایی با تأکید بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه ملی، تصریح کرد: لازم است با برپایی منبر و مداحی‌های کوتاه و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انعکاس آن در شبکه‌های اجتماعی و رسانه ملی عظمت اربعین را برای جهانیان مجسم کنیم.

وی بابیان اینکه ترویج و تبیین مفاهیم ناب عاشورا از ضروریات جامعه است، خاطرنشان کرد: لازم است با برنامه‌ریزی دقیق و درست فرهنگ عاشورا را به جوانان و نوجوانان معرفی کرده و به این طریق عشق و ارادت خود را بیش‌ازپیش به جامعه نشان دهیم.

حجت‌الاسلام رضایی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا باید مراسم اربعین حسینی امسال با در نظر گرفتن شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی اضافه کرد: در اربعین امسال مردم می‌توانند با پرچم‌های عزاداری خانه‌ها و کوچه‌های خود را بیش از سال‌های پیش سیاه‌پوش کنند و بدین طریق عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دهند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: این حرکت و انتشار مطالب، کلیپ‌ها و عکس‌های مرتبط با اربعین در فضای مجازی می‌تواند جلوه‌ای از حضور و حماسه مردمی در وضعیت کنونی به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا باشد و خلأ حضور مردم در کربلای معلی را اندکی جبران کند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات