۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۶۴۹۲۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد؛

اربعین امسال؛ تجلی شکوه شور و شعور حسینی

اربعین امسال؛ تجلی شکوه شور و شعور حسینی
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی با اشاره به شرایط خاصی که به خاطر ویروس کرونا بر کشور حاکم است، گفت: اربعین امسال تجلی شکوه شور، عشق و شعور حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در نشست با اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان، اظهار داشت: اربعین امسال فرصت مناسبی است تا عزاداران شور و شعور حسینی را باهم به نمایش بگذارند.

وی افزود: عدالت‌طلبی و جاذبه مقدس امام حسین (ع) سبب شده تا مردم سراسر جهان در ایام اربعین مشتاقانه به سمت کربلا روانه شوند اما در اربعین امسال به خاطر ویروس کرونا این امکان فراهم نیست.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی اضافه کرد: در این شرایط لازم است تا باهمت و طرحی برنامه‌ریزی‌شده تلاش کنیم تا با برگزاری هرچه باشکوه‌تر اربعین امسال شور و عشق حسینی را به جهانیان نشان دهیم.

وی ادامه داد: آنچه در سال ۶۱ هجری اتفاق افتاد یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک جریان است که دامنه آن تاکنون هم ادامه پیداکرده است؛ چراکه متمم آن حضرت امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی تصریح کرد: امام حسین (ع) حجت خدا و حجت بالغه است و اگر کسانی در این راه دچار تردید و دودلی هستند در طول این 1400 سال که با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده است فرد دیگری را به‌مانند حضرت امام حسین (ع) به ما معرفی کنند.

وی با اشاره به آیه وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ، خاطرنشان کرد: همان‌طور که خداوند متعال در قرآن کریم اتمام‌حجت کرده که اگر شمارا شکی است در قرآنی که بر بنده خود محمد (ص) فرستادیم، پس بیاورید یک سوره مانند آن و گواهان خود را بخوانید به‌جز خدا، اگر راست می‌گویید، معصومین هم آیات و روایاتی در اثبات حضرت امام حسین (ع) بیان کرده اند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی افزود: امروزه می‌بینیم که احادیث و روایاتی از حضرت محمد (ص) درباره حقانیت امام حسین (ع) وجود دارد که ما امروز بعد از 1400 سال صحنه عینی آن روایات را مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه مراسم‌های دهه اول محرم باشکوه و شعور حسینی هرچه‌تمام‌تر برگزار شد که خداوند به همه عزاداران و مجریان خیر عنایت کند و امیدواریم اربعین امسال هم باشکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات