۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۶۵۳۲۶
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

شرایط کرونایی نباید اصل برگزاری مراسمات معنوی را تحت‌الشعاع قرار دهد

شرایط کرونایی نباید اصل برگزاری مراسمات معنوی را تحت‌الشعاع قرار دهد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: با وجود شرایط کرونایی نباید مراسم انقلابی و مذهبی تعطیل شوند؛ بلکه تعظیم شعائر باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نخستین نشست شورای راهبردی مراسمات و مناسبت‌های استان که در آستانه فرارسیدن مراسمات و مناسبت‌های نیمه دوم سال برگزار شد، بر همکاری و همراهی نهادهای مختلف برای برگزاری پرشور و شعور این مناسبت‌ها تأکید کرد.

وی در این نشست که در راستای هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی مراسمات و مناسبت‌های نیمه دوم سال جاری با در نظر گرفتن الزامات و محدودیت‌های پیش رو برگزار شد، اظهار کرد: واقعیت این است که خواست بدخواهان و دشمنان انقلاب همواره تعطیلی مناسبت‌های انقلابی بوده و هست.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: امروز در حساس‌ترین و خاص‌ترین شرایط زمانی قرار داریم و هرچه پیش می‌رویم پیچیدگی‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود و عده‌ای نمی‌توانند ذوق‌زدگی خود را نسبت به تحت‌الشعاع قرار گرفتن مناسبت‌های انقلاب کتمان کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه تمامی مناسبت‌های پیش رو را برگزار خواهیم کرد گفت: با شرایطی که عده‌ای خائن، ضدانقلاب و وطن‌فروش به دنبال مشوش کردن شرایط روانی جامعه و مشروعیت زدایی و مقبولیت زدایی از انقلاب و نظام هستند و به دنبال تحریم انتخابات ریاست جمهوری‌اند؛ ما نباید نسبت به زنده نگه داشتن مناسبت‌ها و ایام‌الله‌ها بی‌تفاوت باشیم؛ چراکه پاسداشت رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌ها روحیه مقاومت، ایثار و شهادت‌طلبی را زنده نگه داشته و دست طمع جهان خواران را از این مرزوبوم دور می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه نباید این نشست را کم‌اهمیت دانست، افزود: اگر این جلسه را اتاق جنگ فکری بدانیم گزافه نگفته‌ایم؛ چراکه امروز دشمن در پشت افکار و اذهان جوانان و نوجوانان ما اردوکشی کرده و رویه جنگی و دفاعی تغییر کرده است.

حجت‌الاسلام سالاری هدف از پاسداشت مراسمات را انتقال ارزش‌ها و مفاهیم اصیل انقلاب به نسل‌های جدید، فرهنگ مقاومت، ایثار و جهاد، نشان دادن عظمت ملت ایران و در صحنه نگه‌داشتن آنان عنوان کرد.

 وی اظهار داشت: مردم در برگزاری مراسمات مذهبی و انقلابی به‌ویژه ایام محرم ثابت کردند که می‌شود با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراسمات انقلابی و مذهبی را به نحو احسن اجرا کرد.

حجت‌الاسلام سالاری ضمن تأکید مجدد بر رعایت تمام موازین و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، اضافه کرد: نباید نسبت به حوادث پیش‌بینی نشده و بلایایی همچون کرونا منفعل و دست بسته بود و برگزار نکردن مراسمات و مناسبت‌ها را بهترین راه‌حل عنوان کنیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ضمن گلایه از اعضایی که در این نشست حضور نداشتند؛ هدف از تشکیل این جلسه را تصمیم سازی و ایده یابی در حوزه مراسمات دانست و گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع انتظار داشتیم اعضای نشست شورای راهبردی شخصاً در جلسه شرکت می‌کردند.

وی اظهار کرد: با تشکیل این شورا در نظر داریم قبل از برگزاری هر مراسمی ابتدا تصمیم سازی و ترسیم خط و مشی اصولی داشته باشیم و پس از اتمام برنامه‌ها، تمام زوایای مراسم مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا به پویایی و خلاقیت در برنامه‌ها دست پیدا کنیم./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات