۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۶۵۳۴۶
امام جمعه همدان:

بسیاری از ناهنجاری ها نتیجه بی توجهی به نماز است

بسیاری از ناهنجاری ها نتیجه بی توجهی به نماز است
همدان - حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: اگر نماز در جامعه مهجور بماند باید منتظر ناهنجاری اجتماعی و فردی بسیاری همانند فحشا و رواج منکرات باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در مراسم تجلیل از 20 دستگاه برتر در امر نماز استان همدان اظهار داشت: طبق کلام خداوند متعال در قرآن کریم، نماز باعث دور شدن انسان از فحشا و منکر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در مقابل اگر نماز در جامعه مهجور بماند باید منتظر ناهنجاری اجتماعی و فردی بسیاری همانند فحشا، رواج منکرات و... باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه جدی نگرفتن نماز زیان های معنوی بسیاری به جامعه وارد می کند، گفت: بسیاری از ناهنجاری هایی که امروز در سطح جامعه به عینه شاهد آن هستیم، همه آنها نتیجه بی اهمیتی و بی تفاوتی نسبت به فریضه نماز است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نمی توان منکرات را تنها به چند چیز خلاصه کرد، اظهار داشت: نباید در بحث منکرات تنها به چند موضوع خاص توجه کنیم، بلکه منکرات خود دامنه بسیار وسیعی دارند، برای مثال انجام ندادن کار مردم توسط کارمندان خود یک منکر و گناه محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه بزرگترین کار فرهنگی که امروز باید مورد توجه قرار گیرد مسئله نماز است، عنوان داشت: تجربه نشان داده است که در هر اداره یا سازمانی که توجه بیشتری به نماز شده است، کارها بهتر و مناسبت تر انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در اینجا از مدیران ادارات درخواست داریم که در نماز جماعت اداره خود حضور داشته باشند تا هم باعث تشویق دیگر کارکنان شود و هم اینکه در ترویج این فرهنگ دینی کاری انجام گرفته شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه هیچ مدیر و مسؤولی نباید به پست و مقام خود اتکا کند و آنرا ابدی بپندارد، عنوان کرد: همانطور که گذشتگان پشت این میزها حضور داشتند و آن را تحویل ما دادند، ما نیز باید آن را به دیگران تحویل دهیم.

امام جمعه همدان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه نماز روشنی بخش دلها و وجود آدمی است، گفت: نماز تنها یک فریضه نیست، بلکه نماز نه تنها عبادت خداوند است، بلکه تذکری برای همه ماست که حقوق همدیگر را رعایت کنیم و اجازه ندهیم که حقوق مردم پایمال شود./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات