۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۶۶۵۳۷۳

خاطراتی منتشر نشده درباره شهید سپهبد قاسم سلیمانی

خاطراتی منتشر نشده درباره شهید سپهبد قاسم سلیمانی
انتشارات شهید ابراهیم هادی کتاب «مالک زمان»، دربردارنده روایت‌هایی برگرفته از سخنان امام علی(ع) به مالک اشتر و خاطرات شهید سپهبد قاسم سلیمانی را منتشر کرد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «مالک زمان» از سوی گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی روانه کتابفروشی‌ها شد. این اثر ضمن نگاهی تاریخی به زندگانی سردار سپاه امیر المومنین(ع)، مالک اشتر نخعی و سردار رشید اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی، به بیان خرده‌روایت‌هایی برگرفته از سخنان امام علی(ع) به مالک اشتر و خاطرات شهید سلیمانی می‌پردازد.

در بخش‌هایی از این کتاب که به تازگی منتشر شده است، می‌خوانیم: هرچه فرماندهان به مالک اشتر گفتند: داخل شهر نرو، آنها از طرفداران معاویه هستند. اما مالک تصمیمش را گرفته بود، او وارد شهر شد و همه مردم را جمع کرد، مالک به آنها گفت: ای مردم نادان شهر رقه، اگر راه را برای مولایم علی باز نکنید، با سپاهم به شما حمله می‌کنم و همه را از لب تیغ می‌گذرانم، مردم شهر مات و مبهوت به عظمت مالک خیره بودن و راه را برای علی علیه السلام باز کردند. امیر المومنین در وصف مالک فرمود: مالک اشتر کسی است که سستی در عزمش راه ندارد و بیم لغزش در او نمی رود. در جایی که سرعت لازم است، کندی نمی‌کند و در جایی که ملایمت لازم است تندی نمی‌کند...

شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شهید ابراهیم هادی , انتشارات ابراهیم هادی , کتابفروشی‌ها ,

داعش هر لحظه حلقه محاصره شهر را تنگ و تنگ‌تر می‌کرد. نمی‌دانستم قرار است چه بلایی بر ما نازل شود، روی دکل به مهتاب زیبای بیابان می‌نگریستم و از خدا طلب کمک می‌کردم، ناگهان صدای ملخ‌های بالگرد حواسم را به خود جمع کرد، برخاستم و با دقت بیابان را نگاه کردم، صدا هر لحظه نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد. با خود گفتم یعنی چه کسی جرأت کرده محاصره شهر را دور بزند و در این شهر از یاد رفته فرود بیاید، پیامی فوری از فرماندهی مخابره شد: هیچ کس حق شلیک به بالگرد را ندارد، کنجکاوی‌ام دو چندان شد، یعنی چه شخص مهمی درون بالگرد است؟ ... .

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند با شماره تلفن 02133030147 تماس بگیرند و یا از طریق این نشانی اقدام کنند./826/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات